Dají se ňák napravit následky po mariuhaně
VectorCZ
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat jestli se dá po abstinenci Mariuhany napravit špatné následky po marihuaně?viz.Špatná paměť,Úzkost atd.
Děkuji předem za odpověď:)

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, předpokládám, že se nepříjemné projevy, na které se ptáte, týkají Vás.
Každý člověk je jedinečně nastaven, a průběh úzdravy může být u každého různý. Někteří lidé v sobě nosí z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám. Užívání psychotropních látek je vždy rizikem, zejména pak pro ty, kterých se takové predispozice týkají. Drogy mohou potíže nastartovat, prohloubit, nebo podpořit vznik psychických onemocnění, ze kterých se nemusí být jednoduché se uzdravit, byť dotyčný přestane drogy užívat. Stává se, že se takový člověk nemusí úplně uzdravit do konce života, i kdyby už žádné drogy neužíval.
Nechci Vás strašit, je velmi pravděpodobné, že pokud přestanete drogy s obsahem THC užívat, a vyhnete se i dalším drogám, zejména psychostimulantům a halucinogenům, které jsou pro ty, které trpí podobnými potížemi, vůbec nejrizikovější, tak se časem srovnáte, možná i bez odborné pomoci. V opačném případě počítejte s tím, že se budou potíže prohlubovat, riskoval byste i to, že se můžete zbláznit a strávit zbytek života s psychiatrickou medikací, která Vás sice může ochránit před nejhorším, ale nemusí Vám zajistit život v modelu "běžného provozu".
Zhoršení paměti, zejména krátkodobé, je poměrně častým jevem u uživatelů THC. Existuje mnoho cest, jak paměť podpořit, procvičovat, trénovat a "rozhýbat". Řešit úzkost bývá náročnější. Většinou vyžaduje podporu a péči odborníka, nejlépe psychiatra, ve Vašem případě ještě lépe psychiatra - adiktologa.
Úzdravný proces bývá většinou běh na delší trať, proto Vám doporučuji odborníka kontaktovat a o všem s ním pohovořit.
Nemusíte se bát, ani stydět, nikdo Vám hlavu neutrhne, nejste jediný, kdo podobnými problémy trpí. Získáte podporu, pomoc a informace. Kontaktujte tedy nejlépe telefonicky pracovníky zařízení, nebo služby, která se zabývá problematikou užívání návykových látek, ve Vašem okolí, a domluvte si termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, případně po lékařském vyšetření, Vám zkušený specialista navrhne konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste byl co nejdříve fit.
Může jít i o zcela nezávazný rozhovor, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Můžete si v případě zájmu sjednat průběžnější konzultace, nebo pokud ji odborník navrhne, domluvit se na vhodné terapii.
Kontakty:
AT ambulance
Myslbekova 4
360 01 Karlovy Vary
Telefon: +420 353 230 879
E-mail: mfrybertova@seznam.cz
Web: http://www.zachranny-kruh.cz/pro-verejnost/pomoc-v-krizi/ostatni-pomoci/drogy/karlovarsky-kraj/protialkoholni-a-protitoxikomanicka-poradna.html
http://www.annakk.cz/cz/prehled-neziskovek/martina-frybertova-protialkoholni-a-protitoxikomanicka-poradna-99
K - centrum Světlo
Sportovní 359/32
360 09 Karlovy Vary
Telefon: +420 727 954 163
Vedoucí Richard Vodička
Telefon: +420 773 140 022
E-mail: kcentrum.kv@seznam.cz
Web: http://www.svetlokadanzs.cz/sluzby/k-centrum-karlovy-vary/k-centrum/
www.os-svetlo.net
Přikládám odkazy na weby, kde najdete mnoho užitečných informací, a to nejen, pokud byste se rozhodl nevyužít možnost konzultace s odborníkem, tím spíš, pokud byste nedokázal svoje užívání zastavit, nebo redukovat:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://marihuana.web-zdarma.cz/o-trave/rizika-uzivani-marihuany
http://www.koncimshulenim.cz/
http://www.koncimshulenim.cz/rizika/
http://www.marihuana.cz/kap-skodlive-ucinky-marihuany.html
http://www.cpzp.cz/clanek/523-0-Marihuana-ma-zdravotni-rizika.html
http://www.legalizace.cz/konopi/konopi-jako-droga/ucinky-dlouhodobe-uzivani/
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám, ať jste brzy ve formě,
vše dobré, Amrit Sen.