Chování při odvykání na pervitinu
B
Ještě jednou dobrý den. Moc Vám děkuji za odpověď paní Kordová. O schizofrenii v jeho rodině nevím, nikdy se nezmínil, členy rodiny znám a nikdo tímto onemocněním netrpí. Takže jste mě trochu uklidnila. Mohla bych se prosím ještě zeptat, jak dlouho taková fáze může trvat? Chápu, že je to u každého člověka individuální, ale můžete mi alespoň říct, zda jsou to týdny, měsíce, ..abych věděla, jak dlouho mám být trpělivá. Taky bych se ráda poradila, jak se mám chovat, výčitky asi nebudou moc platné. Jinak Praha je bohužel mimo, jsme z JM kraje, oba ze stejné vesnice. Ještě jednou Vám moc děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Jak sama píšete, je to vždy velmi individuální. Pokud užívající osoba opravdu abstinuje, měla by toxická psychóza (pokud jde skutečně o ní) slábnout až postupně odeznít zcela. Může se jednat i o několik týdnů. Je, ale třeba abstinenci udržet (a to včetně alkoholu a THC), při porušení abstinence by s největší pravděpodobností sílila a dostávala na intenzitě. Bylo by rozumné, aby přítel navštívil odbornou pomoc a odborník zhodnotil celkový stav. Pokud této možnosti nastavený prozatím není, zkuste se na pomoc zatím obrátit Vy a poradit se co a jak dál. Jak vhodně komunikovat, tím i lépe motivovat, doplnit si informace, získat podporu, aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, jelikož nejde o snadný proces.
Veškerá specializovaná zařízení pracují s uživateli nelegálních drog, poskytují i poradenské služby rodinám, partnerům a dalším blízkým osobám. Kontakty naleznete v databázi zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě můžete zadat Kontaktní centrum, AT ambulance nebo Psychiatrická léčba).
Mějte se zatím hezky, přeji, dostatek sil, Vám i partnerovi.
S pozdravem MK