Léčba bez souhlasu
Nadka
Dobrý den, syn (26), 12 let alkohol, 8 let drogy, 5 let gambling, nezaměstnaný, nevyučen, bez domova.
Při \"svých\" dnech bývá agresivní, sebepoškozování, problémy s tlakem, nesnáší malé prostory. Vyžaduje finanční podporu, dělá zle v místě mého bydliště, nerada bych skončila díky němu na ulici. Řešení není žádné, Policie ČR, až prý něco provede, do K-centra docházet nechce. Poraďte, jak z toho ven, bojím se lidí, dle něj soudí mě, bojím se, kdy zas bude mlátit do dveří a křičet.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po takových letech už asi víte, že žádné jednoduché řešení neexistuje, žádná zázračná rada bohužel také ne. Pokud nechce nic měnit syn, nezbývá než abyste změnila přístup Vy, abyste si uchovala fyzické i duševní zdraví. Rozhodně se dají podniknout nějaké kroky, např. pokud bude synovi zrušeno trvalé bydliště ve Vašem bytě, pak ho musí policie vykázat, když se tam bude dobývat. Když to tak udělá třikrát, myslím, že si to už rozmyslí. To je ale jen jeden z možných kroků. Vždy je dobré probrat situaci podrobně a osobně, každá rodina je jiná, na každého funguje trochu něco jiného. Proto by bylo nejlepší, kdybyste se zašla poradit osobně např. do Káčka nebo do nějakého zařízení pro rodiče, které máte v okolí (v Káčku Vám jistě dají kontakt).