Zvracení při užití extáze
Aneta
Dobrý večer,
již 4x jsem užila extázi a z toho 3x jsem při přicházení účinků zvracela. Užití bylo v rozmezí několika měsíců. Poté jsem zvracela také ke konci, když jsem nejspíše vypila až moc čisté vody a přepila jsem se. Extázi kombinuji s alkoholem - víno, colarum. Ráda bych se zeptala, zda se zvracení dá nějak zabránit? Žádné jiné drogy neužívám. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Aneto,
díky za dotaz.
Zvracení je bezesporu signál vašeho organismu, že jed, který se snažíte vpravit do žaludku, mu není zcela po chuti. Na vašem místě bych podobný signál vzal vážně, a nesnažil se dalšími postupy tento varovný signál "vypnout". Ne každý má ocelový žaludek, který snese všechno. Ne každý má natolik odolný organismus, který snese zátěž koncetrovanými jedy a toxickými látkami, což drogy rozhodně jsou. Může jít o nemoc trávicícho systému, která se ozývá při zátěži, může jít i psychosomatickou příčinu - tedy že víte, že užívat drogy je velmi nebezpečné a nemoudré, přesto to děláte a váš organismus reaguje, jak reaguje. A určitě lze najít i víc hypotéz.
Řešením není, tento signál vypínat, ale netrávit své tělo drogou. Co vy na to?
Přeji vám hodně správných a zdravých rozhodnutí
J.Chudomel