Testy na pervitin
Anet
Dobrý den,
zjistila jsem, že partner příležitostně šňupe pervitin. V malých dávkách, aby mohl fungovat v práci a okolí to na něm nepoznalo. Podle toho co jsem zjistila, tak si to dává cca 2-3x do týdne. Jaké typy testů jsou schopné přítomnost pervitinu v těle odhalit a do jaké doby od požití drogy bude přítomnost pervitinu v těle na testech vidět? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Anet.
V odkazech níže přikládám obecné informace, zkuste se na to podívat, pokud se budete potřebovat na něco doptat, tak neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Dají se použít orientační testy, které jsou volně prodejné v lékárnách (testy na amfetamin). Tyto testy se sice běžně používají, ale nejsou zcela 100%. Pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, je pak vhodné nechat test provést toxikologickou laboratoří, které jsou přesné. To už ale není úplně levná záležitost (info viz odkaz - testování).
PERVITIN
detekce moč = 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožná jako u krve
Musíte, ale brát v potaz, že toto jsou pouze orientační údaje. Vždy záleží na několika dalších aspektech:
1. na intenzitě předešlé konzumace
2. na kvalitě drogy
3. na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla vypořádat
Nežli se do samotného testování pustíte, doporučuji spojit se s nějakým zařízením, které pracuje s uživateli drog (poskytují i bezplatné poradenské služby partnerům, rodičům atd.) a o všem se nejdříve podrobněji poradit. K testování potřebujete nějakou tělní tekutinu (sliny, krev, moč) - tudíž je zapotřebí spolupráce testované osoby. Musíte s ní tedy nejdříve mluvit proč a z jakých důvodů chcete testovat, to obvykle nebývají úplně snadné momenty a ne vždy jsou přivítány s nadšením. Také je dobré být připravený na obě možné varianty výsledku testu, protože samotné testování Vám nevypoví nic víc, nežli to, zda byla či nebyla v posledních dnech konzumována nějaká droga, nic víc. Neřekne Vám to nic o tom jak moc je situace vážná, s jakými lidmi se partner stýká, jak moc by bylo nebylo obtížné toto opustit, jak často a kolik toho užívá a plno dalších informací, které je vhodné vědět, aby člověk mohl situaci zhodnotit a udělal vhodný strategický plán jak dále potupovat, případně mohl partnerovi pomoc...
Zde základní obecné info o látce pervitin:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Informace pro rodiče, partnery a další blízké osoby konzumujících osob:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále pak o testování:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Neuvádíte, odkud jste. Pokud pro Vás není obtížné navštívit zařízení v Praze, můžete se spojit s naší Poradnou pro partnery a rodiče, s kolegy pak v osobním kontaktu probrat vše co je v danou chvíli třeba. Poskytujeme nezávazné a bezplatné služby.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Na první konzultaci je třeba se předem objednat na uvedeném čísle, případně přes email.
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby se na nás můžete kdykoliv znovu obrátit.
S pozdravem MK