co dělat ? prudké střídání nálad
Xone32
Dobrý den, od užití neznámého množství neznámé látky (udajně MDMA) v roce 2013 se mi výrazně zhoršil psychický stav. Od této doby trpím na prudké střídání nálad (udajně součást hraniční poruchy osobnosti) a rád bych zjistil, zda-li by se tomuto nedalo předejít jinak než užíváním stabilizačních léků, které nikam nevedou. Drogy jsem nikdy v minulosti nebral pravidelně a spíše se jednalo o experimenty. Dalo by se toto napravit ? Psychický stav jsem před tímto sice neměl dobrý ani předtím, ale tohle mě naprosto zničilo.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Konzumací (ale i jednorázovým užitím) jakékoliv drogy (a to včetně THC) se může u disponovaných osob podobný problém projevit. Pokud k psychickým potížím měla konzumující osoba dispozice ještě před samotným užitím/užíváním, pravděpodobnost výskytu se o to zvyšuje.
Bohužel, nelze, ale přes internet zodpovědně posoudit, zda by se dala Vaše situace řešit jinak než medikací. Objektivně by to mohl posoudit pouze specializovaný lékař na základě psychiatrického vyšetření. Zkuste o tom pohovořit s ošetřujícím lékařem, který Vás léčí a má o Vás všechny nezbytné informace.
Pokud byste měl zájem o nějaké další kontakty na lékaře/psychiatry, kteří se věnují oblasti nelegálních drog, napište, odkud jste, můžeme se pokusit Vám poskytnout nějaké další vhodné odborníky. Stačí uvést větší města, která máte v dobré dostupnosti.
Tak to zvažte, když tak ještě napište.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK