Je to schizofrenie
Ryba
Dobry vecer, mam pritele od lonskych velikonoc do cca srpna uzival pervitin a to hodne. Odesla sem od nej a on se postavil na nohy ted spolu od ledna zijeme znova a vsak ma stavy kterym nerozumim..nemyslim, ze znova bere, ale meni se mu nalada nevnima co rikam obvinuje me s ceho si a tvrdi ze s nej delam vola kdyz nevím o cem mluvi..rika, ze neco rikam kdyz nic nerikam. Ja mu nerozumin..je to potustatek toho, ze bral drogy? Dekuju

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Rybo, díky za dotaz a za důvěru.
Na vaši otázku nelze takto přes internet jednoznačně odpovědět. Chování, které popisujete, může mít celou řadu příčin, včetně toho, že může jít o přímý či nepřímý důsledek užívání pervitinu. Tyto silné stimulační drogy opravdu mohou vyvolat buď toxicky psychotické epizody, stejně tak mohou otevřít dosud skrytou psychotickou dispozici. A to jak ve spojení s akutní intoxikací, tak se mohou projevit i při abstinenci. A může jít i o lecjaký jiný zdravotněpsychický či osobnostní projev. Jedinou možností, jak se k některé z hypotéz přiklonit, je klinické psychiatrické vyšetření.
Bohužel, řada možných hypotéz obsahuje i určitá rizika. Může jít o paranoidní blud, nebo halucinaci, kdy za určitých okolností může být nositel nepředvídatelný, může v krajním případě představovat ohrožení pro sebe, nebo pro své okolí. Zkuste proto přítele přesvědčit k návštěvě odborného lékaře. To však nemusí být jednoduché.
V případě opravdu krizového scénáře byste měla vědět, koho kontaktovat. Nabízím spojení na odborníky v Praze - http://www.fokus-praha.cz/index.php/pomoc-v-krizi , se kterými můžete situaci konzultovat. Kdybyste stála o nějaký kontakt jinde než v Praze, určitě si o něj napište.
J.Chudomel