Neurol / Posilování
Michal
Omlouvám se že píši po 3. ale nezkopíroval jsem si kod tudíž si nemůžu přečíst odpověd\' :-( . Dotaz prý zodpověděl Dr. Zbyněk Oktávec. Omlouvám se a prosím Vás o veřejnou odpověd\'. Děkuji. S pozdravem, Michal.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Michale.
Na Vaši žádost Vám kopíruji odpověď kolegy. Příště si prosím nechávejte kódy dotazů, abyste si je mohl případně vyhledat. Také nám to usnadňuje vyhledávání, pokud jde o opakovaný kontakt.
Děkujeme a přejeme hezký den.
S pozdravem MK
Kopie:
Dobrý den,
děkujeme za otázku.
Nejprve Vám musím poblahopřát, že jste se rozhodl s užíváním konopí přestat a že jste tak opravdu udělal!
K alprazolamu (Neurol) je nutné však říci, že tento není určen pro dlouhodobé užívání. Je určen pro užívání v období v dělce 8-12 týdnů, včetně doby vysazování, které musí být velmi pozvolné.
Obávám se, že to, jestli vydržíte více námahy s alpazolamem v podstatě nesouvisí, nemá to žádný opodstatněný důvod - maximálně je to možné zdůvodnit zachovanými myorelaxačními vlastnostmi alprazolamu.
K tomu, jestli je nebezpečné cvičit při současném užívání alprazolamu - to je různé, podle toho co považujete za nebezpečné. Vzhledem k tomu, že alprazolam účinkuje sedativně, má různé další účinky jako snížení pozornosti atd., může toto vést při sportu k různým úrazům (a nejen při sportu, např. o tom, jestli můžete řídit při současném užívání alprazolamu, by měl rozhodnout Váš lékař a on případně nese následky), což zrovna u bojových sportů může dost bolet... Zrovna infraktu myokardu se pravděpodobně v souvislosti s užíváním alrazolamu není nutné obávat.
Každopádně se cvičením není potřeba přestávat. Ba naopak, cvičení a fyzická námaha je jednou z přirozených, fyziologických cest, kterou si tělo vyvolává příjemné a libé pocity vylučováním endorfinů a dalších hormonů, které zlepšují psychickou kondici a náladu  - samozřejmě, pokud se nepřehání, znáte to, nic se nemá přehánět...
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval další odpovědi, neváhejte poslat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec