Teorie o marihuaňe
Han Solo
Dobry den,
chtěl bych zde ověřit svoji teorii. Při jednorázovém užití zůstane THC v moči jen 2-3 dny.. Takže pokud si dám 1 dávku za týden tak budu mít vždy po 3 dnech čistou moč?
Předem děkuji za odpověď
San Holo

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Trochu se obávám, že Vaše teorie je lidově řečeno tak trochu ,,mimomísu".
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC (účinná látka marihuany) se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Výše uvedené údaje jsou pouze orientační a to proto, že velmi záleží na dalších důležitých aspektech, především na intenzitě/frekvenci předešlého užití, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
Dále, nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů mohou prokázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dost dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla marihuana konzumována.
Takže, když to celé shrneme - pokud byste užíval pravidelně každý týden, s největší pravděpodobností byste měl orientační test pozitivní stále a to z toho důvodu, že by se organismus nikdy vlastně nestačil od metabolitů zcela vyčistit.
Stačí to takto?
S pozdravem MK