Testy ve školách
testy
Občas užiji některé drogy a proto se chci zeptat - je povolené testovat přítomnost drog na středních školách? A také jsem četl, že někdy do školy přijde dokonce policie a testuje žáky. Nechodím do školy \"pod vlivem\", nikomu nic neprodávám a platím si vše ze svého. Rád bych proto znal své práva a práva školy a dalších vzhledem k tomuto. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Jakékoliv testování musí mít škola uvedeno a pospáno ve svém školním řádu. Takové testování žáků na užití drogy podléhá v první řadě předchozímu a informovanému souhlasu rodičů. Tedy musí být předem s rodiči domluveno, za jakých podmínek, v jaké situaci a jakým způsobem mohou ve škole být jejich děti testovány. Toto rodiče potvrdí podpisem. Vyplývá z toho, že v takovém případě má škola zpracovanou metodiku, jak se přesně v případě testování postupuje. Od důvodů, koho a proč, přes způsob odběru testovacího vzorku (moč, sliny), výčet způsobilých zaměstnanců, nakládání se vzorkem, co se žákem s pozitivním testem, a podobně.
Ani Policie ČR bezdůvodně nikoho testovat nesmí. Jedině v případě důvodného podezření z akutní intoxikace, či při podezření z trestného činu či přečinu v souvislosti s drogami. V takovém případě však, zvlášť u nezletilých, musí postupovat v souladu s právním řádem.
Rozhodně je možné odmítnout podrobit se testu. Nutit vás k tomu nikdo nemůže.
Nicméně píšete, že občas užijete některé drogy. Jaké? Jak často? Proč? Toto mi přijde daleko důležitější, nežli otázka na testování.
Přeji vám v životě většinu správných rozhodnutí.
J.Chudomel