MDMA a močení
ibišek
Dobrý den, měla bych dotaz, když jsi vezmu MDMA nebo Extázi tak se po tom nemůžu vymočit. Mám nutkavý pocit na močení i nafouklé břicho, ale nevyčůrám ani kapku. Močení mi jde až doma po odeznění účinku této drogy, doma pak chodím močit každou minutu. Nevíte jak tomuto předejít? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak nejprve bych ráda upozornila, že přes internet a bez vyšetření lékařem nelze zodpovědně posoudit zdravotní potíže. Takže můžeme zůstat pouze v rovině hypotéz.
MDMA ovlivňuje vegetativní nervový systém, to znamená, že ovlivňuje napětí v hladké svalovině, která tvoří řadu svěračů tvz. Kruhových svalů, které například obklopují vývod žlučovodu, anální otvor, močovou trubici apod. - tyto svaly (na rozdíl od příčně pruhovaných svalů) nelze ovládat vůlí. Močová trubice má svěrač z hladké svaloviny, který předchází v průběhu močové trubice svěrači z příčně pruhované svaloviny, působením MDMA může být ovlivněn tak, že zůstane stažený. I přes to, že druhý svěrač, který vůlí ovládnout lze, je uvolněný - k vymočení nedojde.
Při konzumaci MDMA může snadno dojít k dehydrataci organismu. Tím pádem je i snížená tvorba moči. Pod účinkem drogy může mít konzumující osoba pocit plného močového měchýře i přes to, že měchýř naplněný není. Někteří konzumenti uvádí, že mají nutkavou potřebu močit, ale nemají co.
Dále může jít o nějaký psychický blok.
Doporučuji pročíst základní informace (viz odkaz) - především podrubriku Rady a doporučení lékaře:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Buďte především opatrná a dodržujte všechna bezpečnostní opatření.
S pozdravem MK