Bere partner drogy?
Vendy
Dobry den mam problem s partnerem.Jsme spolu 7mesicu temer od zacatku spolu bydlime.Mame krasny vztah a plany do budoucna...jenze mam podezdreni ze pritel bere drogy.Vim ze v minulosti bral Heroin ale ted (podle nej)nic nebere.Jenze asi mesic po sestehovani k nemu do bytu jsem nasla inijekcni strikacku.Rekl ze je to z minulosti..ok tenkrat sem mu to uverila az do chvile kdy byl poprve agresivni a prastil me -to se stalo jeste jednou.Pokazdy sem od nej utekla k tete ale za par dni sem byla u nej zpatky a vzdy byl tak mesic klid.
Ted mame financni krizy a on porad jezdi autem za kamaradem a pokazde potrebuje cca 200kc takze podle me si tam pro to jezdi.Pak prijede domu a stravi cca pul az hodinu na Wc.Ja presne vim jak jsou na Wc srovnane veci v igelitce pod umyvadlem na vrchu vzdy je tkanicka do bot vzdy je jinak slozena a obcas od krve.Pak je ospali ma divne oci,spatne vnima,nekdy i hur artikuluje.Agresivni zatim neni...
Vzdy kdyz se ho zeptam tak jen odsekne ze melu nesmysly.
Vim ze to nebere pravidelne je obdobi kdy je super a na wc je normalni dobu.Me jen mrzi ze mi lze a nici tim me i sebe.Nechci ho opustit moc ho miluju.Prosim tedy o radu jak ho presvedcit nebo mu zabranit v tom aby to bral at je to cokoliv.Predem dekuji za odpoved.Vendy

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Vendy.
Zda se přítel vrátil k užívání drog, neumíme zodpovědně posoudit přes internet. Podle toho co jste popsala, by se o návrat k drogám mohlo jednat, ale 100% Vám to potvrdit opravdu nemůžeme.
Níže v odkazech informace, jednak o heroinu, dále základní info pro blízké osoby uživatelů drog:
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/heroin.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Doporučuji si Váš dotaz ještě přečíst. Píšete o krásném vztahu, ale také o lžích, nedůvěře a fyzickém napadání. To je podle Vás idylický vztah? Chápu, že máte přítele ráda a asi je pro Vás těžké si některé skutečnosti připustit a možná je vidět reálně. Doporučuji vyhledat odbornou pomoc a vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu. Zařízení pracující s uživateli drog také nabízí ve svých službách poradenské služby pro rodinné příslušníky, partnery a další blízké osoby. Tyto služby jsou poskytovány bezplatně a nezávazně, nebojte se na některé zařízení obrátit.  Jednak si doplníte informace, pokud by se přítelovo braní potvrdilo, tak se můžete poradit co a jak dál, informovat se možnostech léčby, dozvědět se jak pomáhat, aby Vaše pomoc byla účinná a Vás to úplně nezničilo. Není to snadná cesta, je vhodné mít podporu a nebýt na to sama.
Pokud je Vám v blízkosti Praha, můžete se spojit přímo s naším zařízením, které se úzce specializuje právě na práci s rodiči a partnery. Kontakt a další informace viz odkaz níže.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
mapa
Tel: 739 268 527
Email:rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, dá se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele drog. Bývají ve všech větších městech a tyto poradenské služby pro blízké osoby poskytují také. Pokud byste nevěděla kam se případně u Vás obrátit, napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte poblíž.
Zatím se mějte hezky, přeji dostatek sil. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK