thc v tehotenstvi
lucka
Dobry den,
Obracim se na Vas s otazkou, jak je skodlive pro dite a jeho dalsi vyvoj a zivot, pokud matka v tehotenstvi kouri marihuanu, 5-8 jointu denne.
Dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Lucko.
Netuším, jak je dotaz směřován. Zdali jste uživatelkou marihuany, zjistila jste, že jste těhotná a obáváte se možných následků (?) nebo zda je ve Vašem okolí někdo takový a zjišťujete informace (?).
Marihuana patří mezi látky, které zdravému vývoji dítěte neprospívají. Jsou samozřejmě drogy, které nenarozenému dítěti neprospívají mnohem více, ale i tak, marihuana obsahuje psychoaktivní látky, které mohou neblaze ovlivnit vyvíjející se plod. Zde stále platí základní pravidlo - co prožívá matka - prožívá i dítě. Dále i způsob konzumace (kouření) může mít obdobný důsledek jako u matek/kuřaček tabáku, kdy má miminko omezený přísun kyslíku. Děti se pak rodí s menší porodní váhou, také je riziko spontánních potratů nebo předčasného porodu a také se zvyšuje riziko opožděného vývoje plodu.
Marihuana patří mezi látky, které nemají na zdraví plodu zase až tak fatální účinek. Pokud by těhotná žena denně konzumovala větší množství alkoholu, bylo by zdraví plodu mnohem více ohroženo. Ale bezpečné užívání marihuany v těhotenství samozřejmě není. Rozhodně by bylo fajn, kdyby se osobě, o kterou se jedná, podařilo marihuanu neužívat, dodržovala zdravý životní styl, vyváženě se stravovala, doplňovala vitamíny a minerály, dostatečně odpočívala a byla v celkové pohodě.
Kdyby Vás napadlo se na něco doptat, neváhejte znovu napsat.
S pozdravem MK