Extáze
amalie
Je mi teprve 15 let a mám pocit, že začínám být závislá na extázi, baví mě to a taky díky tomu hubnu, což jsem vždycky chtěla a nikdy mi to nevycházelo. 30 hodin sem nic nejedla, normálně si nedokážu představit, že bych něco takového dokázala a za to jsem ráda. Když se ale podívám, třeba o deset let dopředu, mám pocit že mi to může vážně zničit život a to nechci. Rodiče to ví a táta chce, abych šla okamžitě do léčebny a přestala. Zjistil to včera, takže zatím nemohl nic moc dělat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Amálie.
Ve Vašem příspěvku jsem nenašla žádný dotaz, pouze shrnutí Vaší situace, takže předpokládám, že Vás zajímá náš názor (?).
Dle toho co jste uvedla, tak to vypadá, že pokud by rodiče na to nepřišli, asi byste s největší pravděpodobností možná vůbec nenapsala. Ale můžu se samozřejmě mýlit.
Konzumovat jakékoliv drogy za účelem skvělé postavy, je dost nerozum. Vypadat dobře, je spíše více o zdravém životním stylu, což se ke konzumaci drog nedá přirovnat ani v nejmenším. Nepřijímání potravy pod účinkem drogy má za důsledek absenci důležitých minerálů, vitamínů a dalších nezbytně důležitých látek pro organismus. Tímto způsobem docílíte pouze toho, že Vaše tělo bude chátrat, budete mít větší skon k nemocem a rozhodně nebude vypadat dobře. A když ještě vezmu v potaz, že Vám je teprve 15 let, Váš organismus včetně psychiky se stále vyvíjí, dopad přijde mnohem dříve, nežli u konzumujících dospělých osob.
Dále, není neobvyklé, že pokud se s drogami začne takto brzo, většinou se konzumentům nepodaří dokončit studia a život bez patřičného vzdělání opravdu není žádný med. Šance pak na získání zaměstnání, které by Vás bavilo je mizivá, spíše žádná. Uživatelé pak mnohdy v lepším případě mají velmi špatně placené podřadné práce, v tom horším páchají trestnou činnost nebo se dokonce živí prostitucí. Myslím, že vyhlídky do budoucna nic moc. Dle mého názoru byste měla vše ihned začít řešit.
Naše organizace má v centru Prahy poradnu pro rodiče, doporučuji, aby se rodiče s kolegy spojili. Můžete tento kontakt tatínkovi předat, možná ocení, že jste se sama začala snažit.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
mapa
Tel: 739 268 527
Email:rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby klidně ještě napište.
S pozdravem MK