synteticka drogy herba
boba
Pekný deň,
Chcela by som sa opýtať, kde v Čechách sa dá urobiť toxikologické vyšetrenie z krvi za zistenie prítomnosti drogy syntetickej herby, lebo na Slovensku sa to z toxikologického vyšetrenia nerobí.
Ďakujem K.xxxxxxxxxx

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
adresa odesílatele není nikdy zveřejněna.
Ze Slovenska nejblíže jsou takovou analýzu schopní provést v Toxikologické laboratoři v Ostravě či v Olomouci. Na těchto odděleních mají dostatečně kvalitiní vybavení, přístrojovou techniku a dostatečně schopné pracovníky, aby byli schopni takové analýzy. V Olomouci je tato laboratoř při Ústavu soudního lékařství a medicínského práva FNOL a v Ostravě při Ústavu soudního lékařství FNO.
Každopádně bych Vás rád varoval před užíváním tzv. nových syntetických drog - tyto látky jsou většinou velmi nevypočitatelné a mohou způsobovat velmi vážné poškození zdraví! Pokud už nějaké návykové látky máte potřebu užívat, pak je rozhodně vhodnější se držet "starých známých", než při experimentech s NSD hazardovat se svým zdravím či přímo životem...
S pozdravem
Zbyněk Oktábec