jak poznám, že užívá drogy
trhlicek
Dobrý den,
mám 25letého bratra a mám podezření, že buď užívá drogy a nebo je psych.nemocný. Jednu chvilku se s ním dá normálně domluvit a vzápětí sebemenší problém a nebo nátlak na jeho osobu ho rozhodí,bere to jako útok a jde do afektu.Všechno rozbíjí,křičí,chce se s každým prát a všichni mu ubližují.A pak když se uklidňuje se začíná litovat a pláče. Všichni jsou podle něj špatný.Tyto stavy jsou čím dál tím častější.Bojím se že zaútočí na naše rodiče s kterými žije. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takové chováí určitě není v pořádku. Ale přesně jak píšete, může jít stejně tak o drogy jako o psychické onemcnění. Určitě je třeba dobře zvážit obě možnosti. Nepíšete, jak sám bratr zdůvodňuje své chování, ani jak se choval dřív, nebo jestli něco dalšího naznačuje, že by mohlo jít o drogy.
Nejlepší by bylo zkonzultovat podrobně celou situaci s psychiatrem. Samozřejmě ideálně aby tam zašel bratr, ale pokud nebude chtít, pak alespoň rodiče, kteří by popsali jeho stavy, lékař by se měl možnost doptat a snad by byl schopný blíže určit, o co by mohlo jít. Také by mohli společně najít pro bratra i rodiče nějakou pomoc.