drogová závislost
Ivca
Dobrý den, mám drogově závislého syna a chtěl by nastoupit léčbu dobrovolně a tvrdí mi,že teď máji všude plno, jelikož jé zima. Myslím, že pokud chce nastoupit léčbu teď a dobrovolně, tak by mu to mělo být umožněno. Můžete té mí prosím sdělit jestli by to bylo někde možné. Děkuju Ivana xxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Ivano.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala s ohledem na zachování anonymity, kterou se snažíme zaručovat všem pisatelům.
Bohužel, není v našich silách vést v patrnosti aktuální stavy všech pacientů psychiatrických léčeben a klientů terapeutických komunit. V některých případech se může stát, že žadatel o léčbu musí čekat na volné místo, je tedy zařazen do tvz. pořadníku. Je třeba se obrátit na konkrétní léčebné zařízení a zeptat se.
Před samotnou léčbou (jak v léčebně či komunitě) je nezbytný pobyt na detoxifikační jednotce.
Nejjednodušším způsobem je, obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog (bývají ve větších městech). Nejenom, že by syna na vše připravili, stejně tak mohou pomoci synovi detox, v návaznosti léčbu, zprostředkovat. Pracovníci K-centra jsou v kontaktu s léčebnými zařízeními a mají možnost spolupracovat na vytváření pořadníků žadatelů o léčbu.
Kontaktní centra také poskytují poradenské služby pro rodiče a blízké, tudíž se můžete na K-centrum obrátit i Vy a blíže se informovat o všem co je třeba.
Nevím, odkud jste. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše K-centrum, kontakt a info v odkaze níže. Zdali jste odjinud, tak napište prosím znovu a uveďte, o jaká města by šlo, pokusím se Vás vhodně nasměrovat.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby, takže můžete i dnes do 20hod.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Mějte se hezky, když bude potřeba, ještě napište.
S pozdravem MK