Dotaz
Johanna
Dobrý den.
Před několika týdny jsem Vám psala a nyní Vás Prosím znovu o odpověď. Jak už jsem psala minule, mám kamaráda zavisleho na pervitinu a troufám si říct, že hodně. V posledních týdnech co s nim komunikuji mi přijde, že Užíva hodně přes víkend a pak týden trpí. Nevím to ale jistě, jsou to jen mě domněnky podle jeho chování. Naposledy, když jsme spolu mluvili zda by nechtěl pomocí se toho zbavit, mi řekl, že neví jak vyplnit tu nudu. V posledním týdnu mluvil hodně o tom ze by se nejradši sel obesit a ze už nechce bojovat sám se sebou.ale ted o víkendu užil znovu. Chtěla jsem se proto zeptat zda si myslíte že je nějaká naděje ho někam nasměrovat. Mam ho hodně ráda a chtěla bych mu opravdu pomoct. Vím že je to běh na dlouhou trať, ale prostě chci to zkusit. Já sama jsem objednána do K centra.Chci se zeptat na spoustu věcí.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Johanno.
Ano, komunikovaly jsme přímo spolu, vzpomínám si. Jsem ráda, že jste se zase ozvala a jste v rámci možností v pořádku, i když je mi jasné, že Vás celá situace asi moc trápí.
Obrátit se na K-centrum je více než rozumné, v tuto chvíli asi nemůžete udělat víc, než to, že si o celé situaci a případných dalších možnostech zajdete osobně popovídat. Na schůzku určitě jděte a klidně buďte s Káčkem v průběžném kontaktu, dokud budete potřebovat. Mít možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace je zde na místě, také to bude pro Vás určitý druh podpory.
Jaké má kamarád šance neumím z několika mála informací přes net zodpovědně posoudit. Ale víme, že šanci má každý, kdo má chuť něco změnit. Z praxe máme zkušenosti, že leckdy i osoby, které zprvu nejeví motivaci a chuť něco se sebou dělat, nakonec ke snaze obrátit svůj život k lepšímu celý tento proces zdárně zvládnou a v dalším životě pak obstojí. Jak to bude, záleží nejvíc na něm samotném, na jeho rozhodnutí a postoji.
Přeji Vám oběma dostatek sil!
Mějte se zatím hezky, když budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem MK