Alkohol a problémy s ním spojené
Alík
Dobrý večer prosím o radu. Ani nevím kde mám začít tchán s tchýní mají už nějakou tu dobu s alkoholem a vůbec si to nepřipouští. Když jim řeknem že pijou tak řeknou že nepijou atd.. Nevím už kudy kam mají 4 vnoučata a ani o jedno nejeví žádný zájem na prvním místě je alkohol... Bohužel bydlíme s nimi v jednom baráku takže jsou tu i časté hádky které jsou pochopitelně vyvolány jimi. Chcem aby se léčily ale jak je donutit nebo přesvědčit že to pro ně bude dobrý???? Oni si ani neuvědomují že to neničí jen je!!!!! Ničí to nás a i švagrovou a bohužel nejhůře jsou na tom ty vnoučata ty z babičky a z dědy nebudou mít žádne vzpomínky a pokud ano tak jen ty špatné!!!! Dá se to nějak řešit????? Pomohl by v první řadě třeba praktický lékař???? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dle toho co píšete, to je jistě vážná a především těžká situace a to pro všechny zúčastněné.
Nejlepší samozřejmě je, když problematiku závislostí řeší specializovaný odborník, ale pokud máte s  praktickým lékařem dobré vztahy a především pokud má Vaší důvěru, možná byste to s ním mohla zkonzultovat. Pokud jsou dlouholetí pravidelní konzumenti alkoholu, možná se to i nějak zásadně projevilo na zdravotním stavu (?).
Pokud byste potřebovala kontakty na odborná zařízení, můžete se podívat do databáze zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě AT ambulance nebo Psychiatrická léčba). Můžete tato zařízení využít k poradenství pro Vás - zařízení pracující se závislými osobami poskytují také poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám.
Přeji všem dostatek sil!
S pozdravem MK