alkohol
kača
Dobrý den, známeho označím T. chodí do práce pokud dostane výplatu tak se de opít pak ho vyhodí z práce neboť už do ní nenastoupí a tak to de stále asi 2 až 3 roky a obtěžuje příbuzné .Jeden čas keď ho pustili do baráku tak jím upíjel toco mněli načaté z lednice .Už byl aj v nemocnici dostal záchvat a před 2 dněma jsem se dozvěděla že zas byl na mol opilí ,potřebuji poradit čí by se nenašla proti alkoholová léčba pro těch co jsou na ulici neboť T. tam už skončil. Takže nemá ani peníze .Je to mlay kluk je mu asi 30-36

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Kačko.
Možností léčit se je plno, zvlášť v Praze, kde je vícero možností. Není ani tak moc podstatné, kde kamarád žije a kolik má nebo nemá peněz, spíše je důležité, zda je ochotný na léčbu vůbec nastoupit.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Myslíte, že by kamarád s léčbou souhlasil?
Databáze kontaktů zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat Hlavní město Praha a druh (v tomto případě Psychiatrická léčba nebo AT ambulance).
Pokud byste se sama chtěla více a podrobněji informovat o případných možnostech nebo jak s kamarádem vhodně komunikovat/tím jej třeba lépe motivovat, můžete se na některé zařízení obrátit a využít tak poradenských služeb, které je poskytováno blízkým osobám závislých osob.
Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem MK