toxicka psychoza vs. dzihad
panijistevitekdo
zdravim, pritel prodelava pravdepodobne tox.psychozu,bohuzel zacal byt velmi nebezpecny pro okoli.jedna se o stavy spojene s propuknutim treti svetove valky,dzihadu.ono vse co rika ma celkem logiku,protoze to tak bohuzel je,realita budme uprimni je nic moc vyhlidky do budoucna, bohuzel on je byvaly vojak a spolecne s tou psychozou to vnima intenzivneji.vcera mi treba rekl,ze mi musi zlomit vaz,aby me nemohli znasilnit a mucit arabove,coz je od nej mile,bohuzel on ty araby vidi temer vsude.ma pocit,ze lidi,s kterymi bydlime na skvotu nam nainstalovali kamery a sleduji nas a take si mysli,ze ho okradam na medi atd...miva zatmeni,ze me zbije,vyhodi,vzapeti mu vsak dojde realita a tak se omlouva a vim,ze ho to opravdu mrzi a trapi se....jenze pak jsme chvilku v poahode a z niceho nic on mi zacne nadavat do mrdek a kurev a nastupovat na me....je to strasne vysilujici pro me,navic mam z neho strach,ze cca pred par tydny jsem mu v sebeobrane propichla ruku nozem skrz na skrz,a to mohl byt rad,ze tam stacil dat tu ruku, jinak bych ho propichla asi jinde...jenze na lecbu ho nedostanu jen tak,o tom nic slyset nechce. ma odsezeno asi 14let,z posledniho trestu byl propusten drive,jelikoz ma nador na mozku udajne.ja nevim uprime, ma na zadni casti lebky velkou tukovou bouli,take velmi zhubnul. za 2 roky co jsme spolu cca 40kg. dle meho by se mohlo jednat o alimentarni dystrofii,ale to je pouze neodborny nazor a hlavne jak ho donutit odpocivat a lecit se a pravidelne se stravovat....to je jako mission impossible...veskere ziskane finance navic zkonci v automatech,pocemz opet nasleduje vlna zla a vycitek a psychicke tyrani me osoby,coz se ovsem strida s vyznavanim nekonecne lasky a ja citim,ze me vazne potrebuje...je to moc zapeklita situace,nevim co mam delat,jak se zachovat...ja ho samozrejme miluji,bohuzel stale pred nim utikam,jelikoz mam i strach o svuj zivot nebo nemohu vydrzet neustale deptani a vycitky a urazky...chci mu pomoci,ale nevim jak???
dekuji predem za odpoved.
panijistevitekdo

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Díky za důvěru, dobře že píšete, okamžitou pomoc potřebujete Vy i Váš přítel.
Na nic nečekejte, volejte sanitku, případně policii, nebo riskujete, že se stane neštěstí.
Omlouvám se, jestli k Vám odpověď dorazila se spožděním, internetové poradenství má své limity. Naše poradna nefunguje formou chatu, ani telefonicky. Každý v našem týmu má kromě poradny ještě další pracovní aktivity. Téměř vždy se ale daří, stejně jako jsme dnes odpověděli Vám, reagovat ještě týž den.
Dovedu si představit, jak to pro Vás může být těžké, ale není zbytí, jednejte.
Možná Vám pomůže promluvit si "naživo", ještě před "akcí" s někým, kdo rozuzumí problematice, podpoří Vás, poradí a doporučí konkrétní kroky, jak máte právě v tuto chvíli postupovat.
Volejte tedy některou z bezplatných krizových nonstop linek:
Anonymní AT linka s celorepublikovou působností
Telefon: +420 235 311 791
Mobil: +420 724 307 775
Linka pomoci Střediska prevence a léčby drogových závislostí s celorepublikovou působností
Drop In, o. p. s.
Linka pomoci: +420 222 221 431
Centrum krizové intervence, linka pomoci:
+420 284 016 666
Seznam linek v ČR s oblastním i celorepublikovým dosahem:
http://www.jakoja.cz/help/krize%20instituce
http://www.odchazim.cz/seznam-krizovych-linek
http://www.krizova-pomoc.cz/kontakty/seznam-specializovanych-linek/
Je dost dobře možné, že se Vám dostane skutečného vděku, omluvy a pochopení od přítele až za delší čas, pokud bude nakloněn tomu dát se dohromady, nebo že se jich nedočkáte vůbec.
Jestli bude přítel pokračovat v současném životním stylu, nezbyde Vám nic jiného, než v takovém vztahu nezůstavat a odejít z něj za každou cenu. Věřte, žě naprosté většině žen by k rozchodu stačilo daleko, daleko méně, než to, co se dělo a děje Vám.
Nejde jen o lidskou důstojnost, ale skutečně o život. Váš, přítele, možná i někoho dalšího.
Doporučuji Vám tedy, abyste i v případě, že přítel skončí na nějaký čas ve zdravotnickém zařízení, kontaktovala pracovníky některé služby, která pracuje s partnery a blízkými uživatelů návykových látek. Získáte bezplatnou pomoc, užitečné informace a podporu, kterou bezesporu potřebujete, a ať se cituace vyvine jakkoli, ještě potřebovat budete.
Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum.
Jak potřebné kontakty na služby ve Vašem okolí a dosahu, podle oblasti a typu služeb najdete, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jestli jste v pořádku, jak Vám je, a jak se situace vyvíjí.
Držím palce, přeji hodně štěsí,
Amrit Sen.