pervitin
petr
Dobrý den, současná přítelkyně, 34 let užívala příležitostně pervitin, naposledy před zhruba dvěma lety. Celkem přibližně rok, často se mě vyptává na mé minulé vztahy, snaží se mě \'chytit\' za slovo, mám pocit podezíravosti, žárlivosti a podsouvání mi myšlenek a skutků, které jsem neměl a neudělal. To se střídá s klidem a vyrovnaností, dost mě tyto výkyvy chování vyčerpávají. Může být souvislost právě s dřívějším užíváním pervitnu ? Je možné zmíněné roční období v užívání \'přežít\' bez trvalých změn v psychice osobnosti ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takové chování bych asi nepřičítala poměrně krátkému užívání pervitinu, které už před dvěma lety skončilo. Pokud by šlo o člověka užívajícího doteď, pak možná, ale dva roky jsou opravdu dlouhá doba. Pokud je jinak psychicky stabilní a nemá žádné potíže, přičítala bych to spíš temperamentu, dosavadním zkušenostem, souhře okolností. Chápu ale, že je to hodně nepříjemné. Zkuste jí to na rovinu říct, že jste z jejích změn chování zmatený a odrazuje Vás to (opak toho, čeho chce docílit).
Podobné experimenty je možné celkem dobře ustát bez trvalých následků, ale je to samozřejmě individuální a záleží na mnoha okolnostech.