PERNÍK
Romana
Dobrý den, mám hnojné zkušenosti s různýma drogama od marihuany, extáze, LSD po pervitin. Začala jsem v 16-ti letech s přestávkami to trvalo do nedávna tzn. 10 let. Mám opravdu psycho zážitky, 2x mi totálně přeskočilo a ztratila jsem na čas sebe samotnou, doslova. Teď jsem prodělala ošklivý rozchod a dávám si za vinu to, že jsem ten vztah nezvládla. Hrozně jsem žárlila, měla stále představy o nevěře a strach, že e s přítelem rozejdeme až jsme se rozešli. Připadám si jako \"magor\", co mele nesmysli, není schopný se nic naučit, u všeho plaší. Mám tendence k hysterčení ve stresu a nenávidím se za to. Dá se to nějak léčit nebo mi to prostě zůstalo? Děkuji mockrát za odpověď. Mám pocit, že moje stará osobnost umřela a já tady už jen tak přežívám.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Romano.
Netuším, jak dlouho Vaše vysazení trvá, nicméně, ať je dlouhé jakkoliv - gratuluji k rozhodnutí!
Kombinovala jste různé typy drog poměrně dlouhou dobu, takže nemůžete čekat zázraky ze dne na den. Konzumace psychoaktivních látek je vždy velkým a nepřirozeným zásahem do organismu, a to včetně psychiky. Je třeba, aby se obojí opět dostalo do své rovnováhy. Doplňujte vitamíny a minerály, udržujte pitný režim (nealko), vyváženě se stravujte. Buďte k sobě ohleduplná a trpělivá. Můžete zkusit popíjet bylinné čaje (meduňka/třezalka) - mají zklidňující účinek.
Těžko tímto způsobem přes internet, s minimálním množstvím informací a bez vyšetření specializovaným lékařem dělat zodpovědné a objektivní závěry. Nelze odhadnout, zda jde o standartní stav po vysazení, který se bude délkou abstinence zlepšovat a stabilizovat nebo zda máte nějaký jiný problém, který mohla konzumace drog třeba vyvolat a umocnit.
Nechtěla byste si někam zajít? Nejenom, že se dozvíte více a konkrétněji jak na tom jste, ale můžete v osobním kontaktu probrat vše co je v dané chvíli třeba, doplnit si informace a tím se tak lépe vyzbrojit do dalších dní, protože jste se vydala na dlouhou trať. S využitím odborné pomoci máte větší šanci v tomto náročném procesu lépe obstát. Nezávazným poradenstvím myslím nemůžete nic zkazit. Některé typy služeb pro uživatele nelegálních drog se dokonce dají využívat i zcela anonymně.
Zvažte to, když tak ještě napište, můžeme Vám doporučit vhodné kontakty (prosím o uvedení větších měst, které máte v dosahu).
Doporučuji nic nekonzumovat, včetně THC a alkoholu, případná konzumace, by Vaše nepříjemné stavy a prožitky s největší pravděpodobností spíše umocnila.
Tak se držte a v případě potřeby kdykoliv napište.
S pozdravem MK