Halucinace při piti alkoholu
Aneta
Dobrý den,bratr mívá při piti alkoholu halucinace.Vidi nadprirozene bytosti se kterými mluví,ma halucinace ze je ve společnosti přátel i když je sam a mysli si,ze je úplně někde jinde,než ve skutecnosti je.Nejsou to ale mucive zážitky. Dlouhodobě má problém s alkoholem,ktery se recidivne opakuje v horších a světlejších obdobích.Setkali jste se s tím někdy? Na internetu jsem nic nenašla.
Dekuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Nepíšete kdy mívá halucinace (jestli přímo při konzumaci nebo až po konzumaci v období kdy nepije), nicméně halucinace jsou jednou z možných psychických poruch, které se dostavují u jedinců v abstinenčním syndromu či u jedinců v průběhu chronické konzumace alkoholu.
Obyčejně však halucinace mívají podobu malých zvířat (tzv. mikrozoopsie), každopádně by však bylo dobré nechat Vašeho bratra vyšetřit psychiatrem-adiktologem, protože tyto potíže mohou být odrazem psychického zdraví Vašeho bratra, potažmo nutnosti léčby závislostní poruchy atd. Bohužel takto po internetové poradně nelze blíže specifikovat, ale dle mého názoru by rozhodně Váš bratr vyšetřen být měl...
Prosím, internet je plný nesmyslů - na různé internetové stránky může psát kdokoli a cokoli a laik nemá možnost rozeznat, jestli tyto informace jsou smysluplné a validní, nebo jsou to nesmysly nějakého laika, který se považuje za v tématu vzdělaného. Pokud chcete valaidní informace, pak je možné kontaktovat buď takovou poradnu jako je tato, kde odpovídají odborníci na jednotlivé oblasti, nebo přímo některou ze služeb, která poskytuje konzultační činnost pro uživatele či rodinné příslušníky. Tyto služby jsme Vám schopni vyhledat přímo dle Vašeho problému po napsání nejbližšího města či Vašeho bydliště (ideálně s PSČ).
Stačí to takto?
Pokud byste potřebovala, neváhejte se znovu ozvat.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec