drogy ničí mého synovce
jana
Dobrý den, chtěla bych se na Vás obrátit, jak mohu já i celá jeko rodina. Jedná se o 18letého chlapce, který od letních prázdnin začal mít problémy s drogou a to tak, že zkusil pervitin, který jak říká mu nechutnal, /asi dvakrát/, každý den kouří marihuanu,ale řekla bych že tak poslední měsíc se jeho užívání zhoršilo, nebotˇnavštěvuje kluby, taneční a tam si vezme extázi, začal hubnout, školu navštěvuje tak jednou či dvakrát týdně, spíše spí. Navštívili jsme spolu a jeho tátou, to je můj bratr AT poradnu, ale on nespolupracoval, řekl že má vše pod kontrolou, to bylo v době, kdy \"jen\" kouřil pravidelně mariánku. Bohužel se jeho podle mě závislost zhoršila, což nás velmi trápí a nevíme, jak mu pomoci, když on sám nechce, jeho slova, jsem plnoletý a žádný problém nemám. Jsem rozhodnuta ho nenechat zničit si svůj mladý život, ale jak mu pomoci? Moc děkuji za radu Jana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pravda je že u dospělého - i když Vám tak zřejmě teď vůbec synovec nepřipadá - je o dost těžší donutit ho k nějaké změně. Na druhou stranu, dokud žije takový člověk ve společné domácnosti, užívá některé výhody (bydlení, jídlo zadarmo, kapesné...) a navíc studuje, pak se přeci jen dají najít cesty, jak mu netolerovat takový způsob života a přimět ho aby se s Vámi minimálně na toto téma bavil. Druhou otázkou samozřejmě je, co se se synovcem děje, že drogy v takové míře vyhledává, zda to má nějaký důvod, který by bylo možné řešit.
Zatím je ale prioritou vůbec ho dovést k debatě. I když on sám považuje svůj život za spokojený a v pořádku, neznamená to, že Vám se nemůže něco nelíbit.
Doporučovala bych proto zajít do poradny znovu, tentokrát bez něj, a tam společně probrat, jak na synovce působit, aby pocítil, že něco není v pořádku.