Drogy a miminko
Hany.Angel
Ahoj mám dotaz,
Byla sem pět let zavisla na subutexu a pervitinu. Přestala sem si pichat a za necelý rok nato sem otěhotněla. Ale do 4.měsíce těhotenství sem si občas s nula Piko a párkrát kokain a chtěla bych vědět jestli to muže mit nějaký dopad na moje dite.nejeví abstinenční příznaky ale přijde mi ze je hodně hladova (ne kojím, kojila sem prvních pár dni) .od pulku těhotenství nic neberu a plánuji v tom nadale pokračovat Protoze moje dcera mi ukázala nový život. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
gratuluji k narození dcery a moc ráda slyším, že se Vám s jejím příchodem otevřely nové a lepší životní obzory. Nemá teď už moc smysl zkoumat, jestli Vaše drogové zkušenosti měly nebo neměly na dceru nějaký dopad. Důležité hlavně je, abyste jí byla k dispozici spokojená a pokud možno vyrovnaná, ne abyste se užírala výčitkami. Pokud se dcera narodila v pořádku a zdravá, bude s největší pravděpodobností vše bez problémů. Děti maminek, které užívaly během těhotenství stimulanty (tedy pervitin a kokain) bývají někdy méně spavé, živější, plačtivější, dráždivější. Ale není to pravidlem a to, že jste užívala jen občas, ne injekčně a od 4. měsíce vůbec, je velkým plus. Nevím, jak moc je Vaše holčička hladová, nejlépe je toto zkonzultovat s pediatrem. Pokud jen přesahuje doporučené dávky na obalech umělého mléka, pak bych si s tím nedělala hlavu, ty jsou jen orientační. Ale opravdu se na to klidně dětského doktora zeptejte.
Přeji hodně šťastných chvil s dcerou, pokud byste měla ještě nějaké pochybnosti nebo se třeba objevily chutě na drogy, dejte vědět, hlavní je začít to řešit včas.