Pomoc pro svého synovce
Lenka xxxxxxxx
Dobrý den, mám dospělého synovce (27 let) a již od mládí se potácí v různých problémech. Chtěla bych mu pomoci, protože vím, že je závislý na marihuaně, kterou jistě užívá již mnoho let. V poslední době jsme mu s bratrem, který je jeho otec, ale tak trochu se ho vzdal, domek po našem tatínkovi. Měl platit nájem, ale neplatí. Zajela jsem za ním a zjistila, že přišel o práci,protože mu naměřili přítomnost návykových látek. Myslím, že mu vše přerostlo přes hlavu, má vypadané vlasy, chová se občas podivně, špatnou pleť. Nevím, jestli nebere něco tvrdšího. Prosím napište, jak mu pomoci. Myslím, že by se měl léčit. Promluvila bych s ním, myslím, že z celé rodiny, která mu zbyla, mi nejvíce řekne a důvěřuje mi. Ale nevím, jestli již není narušena jeho osobnost. Naposledy mi řekl, že má chuť to vzdát. A to mě přimělo napsat vám o radu. Předem děkuji. Lenka xxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Lenko.
Dobře, že jste napsala. Pokud má synovec největší důvěru k Vám, doporučuji, abyste se spojila s naší poradnou (kontakt níže), která je určena pro rodinní příslušníky a v osobním kontaktu, který poskytuje více potřebného prostoru probrala vše, co je aktuálně třeba. Poradila se o dalších vhodných krocích, doplnila si informace, také se poradila jak se synovcem vhodně komunikovat a tím ho třeba i lépe motivovat k nějaké změně, informovala se o případných možnostech, které by synovec mohl využít, pokud by se rozhodl využít odbornou pomoc a také získala podporu pro sebe, protože v lehké situaci nejste.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy - v její zádní části. Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně a je nezbytné se předem objednat.
Více informací o poradně naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Základní informace pro blízké osoby, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud žijete někde jinde a Praha pro Vás není dostupná, napište, kde žijete (větší města) - pokusíme se Vás nasměrovat jinam.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala s ohledem na udržení anonymity, kterou se snažíme zaručovat všem pisatelům.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby ještě napište.
S pozdravem MK