závislost
mamča
Dobrý den , po dlouhodobém podezření že syn dvacetiletý kouří marihuanu ,se mi včera přiznal. Trvá to půl roku . Pracuje ,doma pravidelně přispívá 5000 měsíčně ale jinak zbytek výplaty utratí do dvou týdnů od výplaty. S užíváním marihuany máme v rodině špatné zkušenosti .(sestra se musela rozvést její manžel prokouřil i dům). Syn se mi snažil vysvětli,že nedělá nic špatného,Prý má život na h.... nedodělal školu ,práci málo placenou pracuje přes agenturu cca 14 000. Bojím se že jen tím kouřením utíká od reality a neřeší problémy a že sáhne po jiné tvrdší droze.Už na střední škole jsme sním řešili krádeže peněz u nás doma,poté přestoupil na 3 letý obor tam byla zase neomluvená absence. V květnu minulého roku nastoupil do práce ,ve které je dodnes. V kolektivu je oblíbený,chová se slušně. Potřebuji poradit zda mám kouření přehlížet, nebo by nebylo lepší aby se osamostatnil a možná si uvědomil potřebu peněz. Moc děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nebylo by zodpovědné z tak ktártkého popisu a bez možnosti na cokoliv se doptat vynést nad synem "rozsudek". V podstatě se, pokud to dobře chápu, ptáte na častou a nepopulární otázku, jestli syna vyhodit z domova. Abyste se mohla rozhodnout pro tu nebo onu možnost, případně našla nějakou střední cestu (protože jde o dva extrémy), bylo by třeba celou situaci proddiskutovat podrobněji. A na to není na poradně prostor, ani to prakticky není moc proveditelné. Doporučovala bych proto navštívit osobně některé ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých. Klidně se můžete objednat se synem, sama, s někým dalším z rodiny. Budete mít více prostoru zvážit všechna pro a proti té které cesty a snad najdete řešení, se kterým budete vnitřně srozuměná a nebude to jen expertní rada zvenčí.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, dejte vědět, ráda Vám kontakty zašlu.