alkoholik
ver
Dobry den, chtela bych se zeptat jak mam sveho otce dostat na léčeni. Zacal pit kdyz od nas odesla moje matka to uz je 16let ale to mel jen nejaky vykendy ze se stalo ze prisel opily jinak byl v pohode. Pred 6lety mu umrel otec muj deda a od te doby to jde z kopce vse po dedovi co mu prenechal jako je truhlařska dilna tak vse rozprodal pije a ma dluhy mame rodiny dvoupatrovy dum a bohuzel nas ceka nekolik exekuci. Otec nepracuje 6let a vse plati babicka. Ta se o me stara je mi 18let ale stale studiju otec mi neplati nic a nestara se o me. Babicce jednou ukrad i zlate retizky a moje detske nausnicky. Dela nam problemy a my jsme psychicky na dne mam kvuli nemu problemy vsude kam prijdu jelikoz si na me lide ukazuji ikdyz za to nemohu. Otec si napr: odejde na 10dni pryc my o nem nevime kde je a vzdy pije u jedny alkoholicky co bydli ve stejne vesnici. Prosila jsem ho o to aby se sel lecit ale bohuzel on nevidi ze ma problem s pitim... Vsude po skrini ma schovane lahve od alkoholu. Nevim co mam delat aby se sel lecit aby se z toho uzdravil a aby to byl ten tata kteryho jsem znala.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
život s alkoholikem je hodně náročný a je o to smutnější, když je to Váš otec, kterého znáte ještě jako fungujícího tátu. Věřím, že už jste ho zkoušela všemomožně za ta léta přemluvit, aby se sebou něco dělal, šel se léčit. Hlavní úlohu má ale v tomhle směru Vaše babička. Ta by měla být tím, kdo ho přestane podporovat, platit za něj, trpět jeho chování ve svém domě. Zkuste promluvit hlavně s ní, nejlépe ji požádat, abyste společně zašly do některého z center, která poskytují pomoc blízkým závislých. Tam byste mohly situaci probrat společně a snad byste po těch letech našl i nějaké východisko, cestu, jak situaci změnit.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
Držím palce, aby se situace brzy obrátila k lepšímu.