Muzu si jeste nekdy uzit party tak jako predtim?
lolec
Zdravim. Mam takovy problem,ktery se snazim uz delsi dobu nejak prekonat,ale nejak se mi to nedari,proto me napadlo napsat sem. Uz zhruba rok a pul jsem skoro na kazde party uzival extazi nebo pervitin. Party byla vetsinou jednou za dva tydny,obcas jsem si dal i jen tak doma nebo venku z nudy. Nekdy byli i mesicni pauzy. (Nejde o zavislost ,slo jen o to,aby party byla uzita). Samozrejme jsem i kouril marihuanu skoro kazdy den. Jednoho dne jsem se rozhodl vyzkouset LSD. Tak sem si vzal pul papirku, stav ani po nekolika hodinach nikde,proto me napadlo jit si zahulit s kamaradem. Dali jsme asi dve skla celkem kvalitni marihuany. A pak se to najednou rozjelo. Sedl jsem do auta a myslel jsem,ze jede do zadu. Po ceste jsem drzel v ruce flasku a najednou sem se lekl,ze mi k ni prirustaji ruce. Ale tenhle stav se najednou obratil v naproste trauma. Zacal jsem strasne panikarit, protoze jsem myslel,ze necitim ruce. Ani zadnou cast sveho tela. Mel jsem neustale tiky kontrolovat,jestli dokazu ovladat sve telo. Najednou jsem uplne uviznul v case,byl jsem sam doma a neskutecne sem panikaril. Porad jsem chodil na vzduch nebo se snazil nejak hybat a zapomenout na to. Ale nedarilo se mi to. Cas utikal tak strasne pomalu a ja nevedel,kdy uz to skonci. Nakonec jsem zavolal kamaradovi,aby prijel a musel jsem byt s nim. Sice mi nebylo uz tak strasne jako doma,ale i tak jsem se citil porad zle. Porad jsem byl jen vystraseny a dokola si kladl otazku,kdy uz to cele skonci. Mel jsem strasny strach,ze tenhle stav uz nikdy neskonci a ze se z toho zblaznim. Nakonec po nekolika hodinach to ustalo a ja byl nejstastnejsi. Ovsem druhy den jsem na ten otresny zazitek chtel zapomenout a proto jsem si chtel jenom dat sklo a uvolnit se a spat. Bohuzel jak mi naskocil stav,probudila se ve mne strasna panika a zase jsem mel nutkani kontrolovat svoje telo a mel jsem strasne obavy. Chtel jsem ,at to rychle skonci,proto jsem do sebe ladoval jidla,abych to zajedl a snazil jsem se usnout. Ted uz je to 5 mesicu a stav se mi porad vraci. Nemuzu se ani zhulit,protoze se ve mne probouzi panika a neskutecna uzkost. Snazim se na to nemyslet,ale nejde to. Take jsem chtel na jedne party uzit pervitin,ale mel jsem z toho tak strasny strach,ze jsem si dal jen ctvrt cary a trosku jsem si nasypal do piti a dal par loku. Myslel jsem si,ze to bude v pohode,ale po chvili se ve mne opet probudila uzkost,panika a neskutecny strach. Snazil sem se jist a nemyslet na to,bal jsem se,ze se mi neco stane. Vysel jsem z domu a bylo mi tak nejak divne. Po chvilce jsem dosel za kamarady a kdyz na me mluvili myslel jsem,ze mi zalihaji usi a proto jsem zvysoval hlas a bal se,ze se neco stane. Porad jsem chodil z jednoho mista na druhe,abych se uklidnil,ze to bude v poradku. Nastoupil jsem na autobus a v autobuse to zase zaclo. Bylo mi tak strasne divne,divne se mi mihali oci a myslel jsem,ze to semnou kazdou chvili sekne. Divne jsem slysel a modlil se,aby sme uz vylezli ven. Citil sem se tak nejak uzavrene. A dalsi peklo nastalo na party. Sedel jsem v boxu a pred ocima jsem mel nejaky mzitky. Hudba mi neskutecne dunela do usi,ze jsem to nemohl vydrzet a musel jsem odejit si pro colu,abych se uklidnoval tim,ze piju cukry a nemuze se nic stat. Po nejake dobe to prestalo a uz sem normalne tancoval. Bojim se vyzkouset i neco jineho,ze by se neco mohlo stat a mohlo by mi hrabnout. Proto se ptam,da se tohoto nejak zbavit nebo o co vlastne jde? Do te doby ,nez jsem vyzkousel LSD jsem s nicim zadne problemy nemel,stavy jsem mel vzdycky strasne fajn a uzite a od te doby uz nemuzu vubec nic.
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
asi Vás nepotěším, ale lepší už to pravděpodobně nebude. Rozhodně není dobrý nápad zkoušet Vaše stavy překonat dalšími a dalšími drogami, zvláště ne halucinogeny. Stav, který Vám způsobilo LSD (velmi silný halucinogen) zanechal ve Vašem mozku jakousi stopu, do které "zapadnete" pokaždé, jakmile dojde ke změněnému stavu vědomí. Stává se to poměrně často, někdo zažije špatný trip a příště je to dobré, ale dost často se takové stavy intenzivně vrací. Opravdu pak velmi reálně hrozí, že jestli to budete pokoušet ještě nějakou dobu, skončíte hospitalizovaný s toxickou psychózou. Mozek Vám dává najevo, že už je unavený a že prostě podobné experimenty nezvládá. Rozhodně se vyplatí ho poslechnout.