Zamena drog
Jakub D.
Dobry den, chci se zeptat, za jake latky je u nas nejcasteji zamenovan pervitin? A pripadne jake je riziko po jejich aplikaci pod domnenim, ze se jedna o pervitin? Dekuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za otázku.
Adulterantia, tj. přídavné látky, které se vyskytují v pouličních dávkách jsou naprosto různé a v podstatě cokoli Vás napadne, může být přimícháno do dávky, aby se zvětšilo její množství a bylo jí možné rozdělit a vydělat tak větší množství peněz. V dávkách se vyskytuje kde co, od veterinárních i humánních léčiv, přes jiné návykové látky a jejich směsi až po anorganické materiály. V jedné zachycené dávce byl kdysi nalezen i prací prášek. Zbytky a příbuzné látky z výroby jsou samozřejmostí. Obyčejně je však spíše pervitin vydáván za jiné návykové látky, především za MDMA či další.
Zdravotní problémy, které se po aplikaci takto "obohacené" dávky vyskytují jsou samozřejmě různé, podle toho, co ta která dávka obsahovala. V podsatě se pohybují od lokálních reakcí - zarudnutí, abscesů apod. až po celkové alergické reakce, poškození ledvinných či jaterních funkcí atd. Dalším problémem pak může být fakt, že je jedinec připraven na to užít pervitin (nebo aspoň předpokládá, že to, co se chystá užít, je pervitin), což může vést k nepříjemným stavům, protože bylo přítomno jiné "nastavení" jedince - jiný předpoklad účinku...
Jediným opatřením, které Vám umožní minimalizovat riziko, že užijete nějakou opravdu nebezpečnou směs (tedy samozřejmě kromě neužívání návykových látek) je, najít si spolehlivý zdroj, u kterého nijak výrazně nekolísá kvalita drogy, popř. si nechat drogu otestovat.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec