Drogy,rodina,bolest.
dada
Je mne 57 let.27.lety syn uz 10let fetuje.Travu,pervitin,heroin.Divim se ,ze jeste ziji.
Mam syna rad,prozivam s nim jeho drogovou zavislost,padly jsme az na dno,oba dva.Profesionalove mne radily,nechte syna padnout az na dno.Dnes mne jejich rady uz unavuji a ublizuji.Jako by rikali,pockejte az syn umre.Potom budete mit klid.Syn byl na leceni,pred 25.dny se vratil.Ja za nim jezdil kazdou nedeli,memil se a bylo jasne,ze pozitivne.Predtim bral pervitin,byl hubeny,bez prace,ja mel sileny strach,ze muze umrit.Zakon rika,ze nemuze rodina pozadat o povinou lecbu,kdyz je svedkem,jak drogy syna,nebo dceru,nebo rodice ,rodineho prislusnika,nebo proste cloveka ,ktereho miluje neuprosne nici.
Alarmujici je ,kolik lidi umira na predavkovani drogami i presto,ze rodina chce zavisleho zachranit tim,ze se pujde lecit.Co je to za nesmyslny nazor,rici,ne nejde to,je mu 18 let,je za sebe odpovedny a na druhe strane se vi,ze je to nemoc a ze tato nemoc likviduje jak zavisle ,tak jejich rodiny.Jde o to,ze drogy maji takovou silu a MOC,ze zamori jedem cele tel,mozek a postizeny nekdy uz nedokaze sam si rici o pomoc,neni v realite.Co se skryva za rozhodnutim,odmitnout pomoci rodine a zavislemu tak,ze se necha izolovat od rog a tim muze predejit i smrti.
Vite ,ze mam pravdu,vite,ze drogy ,alkohol,geamblerstvi se daji prirovnat k superzbrani proti cloveku,vite ,ze zavislost dokaze zabit cloveka a clovek sam si nedokaze pomoci.Je nutne umoznit povinou lecbu,pokud se prokaze,je je nutna.To je cele a ja zacnu verejne vystupovat proti vsem,kdo budou ohrozovat nase deti.Preji Vam pekny den.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že už jste po tolika letech unavený, zoufalý a naštvaný na celý systém, který Vám a synovi nedokáže nijak účinně pomoci. Bohužel závislost je netolik složitá promlematika, že i se zapojením všech poznatků a dostupných služeb stále zbývá dost lidí, kterým komplikuje život mnoho let.
Jistě už jste mockrát slyšel vysvětlení a rgumenty, proč není nedobrovolná léčba dospělých až na výjimky možná. Hlavně bych ale připomněla, že v naprosté většině není ani účinná. T potvrzují i výsledky soudně nařízených léčeb. Předpokladem je totiž alespoň minimální spolupráce, alespoň ochota nechat se zmotivovat k nějaké změně, když už ne motivace samotná. V případě, že tam ani ta trocha není, je celý podnik odsouzený k neúspěchu a dotyčný navíc získá dost nepříjenou zkušenost, která mu pak může bránit ve vyhledání léčebné služby v momentě, kdy už by i sám chtěl.
Doufám, že i Váš syn se jednou, snad brzy, potká v pravý čas s tím správným přístupem, a konečně se vám oběma obrátí život k lepšímu.