Existuje lek?
Maxxx
Dobry den beru pervitin asi 4 roky s toho 5 poslednich medicu pravidelne jelikos to tajim beru matro pouze od jednoho cloveka a ani o jinem prodejci nevim jenze ten kdo mi to prodava ziskal na demnou moc a ja bych se rad od toho odpoutal protoze za nasekanoz davku s buhvi cim si uctuje cim dal tim vic a navic me tresta tim ze treba me nevha celi den bez davky a ja pracuji v restauraci a bez davky se citim unavenej nervizni apatuckej nesoustredenej jen hlidam mobil kdy mi zavola chci se zeptat zda na preklenuti tohoto obdobi existuji nejake leky akspon na zkepseni nalady

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Nevím tedy, zda jsem úplně správně pochopila Váš dotaz. Potřebujete zlepšit náladu v době čekání na dealera? Nebo byste rád vše změnil a pokusil se abstinovat?
Pokud byste se rád dostal z vlivu pervitinu, potažmo moci, kterou má nad Vámi Váš prodejce, obávám se, že to nevyřešíte lékem ani nijakou jinou záměnou za jinou látku, ale že se budete muset rozhodnout a zabojovat sám za sebe. Za své priority, zájmy, za svůj život a své hodnoty.
Vysadit pervitin není zase až tak těžké, tam nehrozí dramatický abstinenční syndrom jako např. u opiátů, ale mnohem těžší je pak udržet abstinenci trvalou. Psychický návyk může být opravdu velmi silný a chutě na další užití, které se vrací průběžně a v různých intenzitách může člověk neustát.
Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka, třezalka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Pokud byste si chtěl dojít o svém braní popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně.
Neuvedl jste, kde žijete, tudíž nevím kam Vás nasměrovat a jestli Vy sám víte, kam byste si mohl případně zajít. Pokud nevíte, můžete napsat znovu a uvést, jaká města máte poblíž, kontakty Vám rádi vyhledáme.
Nebo se sám můžete podívat zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat okres, město a druh (Kontaktní centrum).
Tak to zvažte, když tak se ještě ozvěte.
S pozdravem MK