Je možné mít na houbičkách halucinaci o sexu?
Elza
Dobrý den. Beru antidepresiva. Sertralin. 150 mg denně. Před týdnem jsem byla na párty, vypila jsem dva litry vína s kolou, půl lahve vína dalšího a pivo. Na to jsem si dala ještě 300 mg antidepresiv a dvě houbičky. Prý to stačí na slušnej trip, že byly dost silný. Bylo mi fajn, ale nevím, jestli se stalo to, co si myslím. Je možný, abych měla reálnou halucinaci o sexu s jedním kamarádem, co tam byl? Mám na to takové útržkovité vzpomínky, jako bych se na to dívala z pozice třetí osoby a pocit, že se všechno dělo beze mě. Jako bych to jenom sledovala a nemohla nic ovlivnit. Vzpomínky jsou dost reálné, ale nevím, jestli se to fakt stalo. Kamaráda se ptát radši nechci...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud budete chtít znát pravdu, obávám se, že jinak než otevřenou komunikací s kamarádem to nezjistíte. Obě jsou možné varianty, jak halucinace, tak že se to stalo.
Po užití dochází ke změně vnímání reality, postupně se ztrácejí časoprostorové souvislosti. Prohloubení intoxikace psilocybinem přináší zrakové halucinace, výjimečný není ani psychotický stav spojený s depersonalizací a porušeným vnímáním časoprostoru. Ztráta kontaktu s realitou a falešné představy mohou vést k  nehodám a úrazům. Průběh intoxikace závisí na  vnímavosti a osobnosti uživatele, ale i na vnitřních a vnějších okolnostech (set a setting). Pro lysohlávky, stejně jako pro jiné halucinogeny platí, že jejich efekt do značné míry „katalyzuje" to, co se aktuálně děje. Vstupovat do intoxikace v duševní nepohodě, nebo v nevhodné společnosti, může způsobit nepříznivý průběh intoxikace.
Kombinace alkoholu, lysohlávek a antidepresiv je nebezpečná a to především z toho důvodu, že každá kombinace antidepresiv s různými drogami a individuálním nastavením jedince může způsobit zcela nepředvídatelné reakce, včetně rizika serotoninového syndromu.
Předpokládám, že antidepresiva užíváte z nějakého důvodu. U osob, které mají potíže psychického rázu je konzumace drog o to nebezpečnější. Účinky drog mohou onemocnění a problémy mnohem více umocnit, pokud je daná osoba ještě pod medikací psychofarmak, tak zde velmi výrazné riziko interakcí.
Doporučuji zvážit, zda je pro Vás prioritní léčba a stabilizace Vašeho psychického zdraví nebo krátkodobý účinek drogy, která Vás může velmi ohrozit a nakolik jste ochotná podstupovat rizika akutních zdravotních komplikací.
Buďte na sebe opatrná, pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK