sestra bere drogy
elzovnice
Moje mladší sestra bere drogy. V březnu jí bude 18. loni ukončila školu, to už máma přišla na to že fetuje. dost o tom mluvily a zdálo se, že to bude už v pořádku. jsme dost tolerantní rodina, takže jsme to brali tak, že když se šla bavit,tak si občas něco dala... Že si tim projde a bude to v pořádku. slíbila že do školy se vrátí. to se nestalo. tak jí máma domluvila práci, zatím šlo o brigádu. myslela jsem že už se dala dohromady, pracovala a vypadalo to dobře. poslední dobou už zase začala hubnout, samé akné- na obličeji, rukách, nohách. a včera jsem od její kolegyně zjistila že už přez měsíc do práce nechodí. doma to neřekla a každý den odcházela jako do práce. pokud se vubec vratila ten den domu... vim že naše mamina nemá dost silnou vuli na to ji dat nekam na lečeni. a zase ji skoči najeji lži, jak přestane. já už se na to nemůžu koukat. jaké jsou možnosti? kde by ji mohli pomoct? zatím si nepíchá, to bych myslím poznala. takže odhaduji že šňupe pervitin.
děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Doporučuji vyhledat odbornou pomoc, vše více a podrobněji zkonzultovat v osobním kontaktu. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí zároveň ve svých službách i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Je vhodné si doplnit informace o celkové problematice, poradit se jaká doma nastavit pravidla, jak se chovat když budou systematicky porušována, také jak vhodně komunikovat, jakých chyb se vyvarovat atd... Tyto poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, blízké osoby závislých osob jich mohou využívat i v případě, že se dotyčná závislá osoba léčit prozatím nechce a pomoc třeba zcela odmítá.
Netuším, kde žijete. Ve velkých městech většinou bývají Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, kontakty naleznete v rubrice Mapa pomoci po zadání kraje, okresu, města - dále druh (zadat Kontaktní centrum) www.drogy-info.cz .
Pokud jste z Prahy, může se někdo z rodiny obrátit přímo na naší specializovanou Poradnu pro rodiče, viz kontakt a další informace v přiloženém odkaze.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Více info naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Kdybyste měla doplňující dotazy pro prostudování informací v přiložených odkazech, neváhejte napsat kdykoliv znovu.
S pozdravem MK