Na dojezdu po uziti pervitinu divoke busemi srdce, brneni celeho tela
TerezkaTess
Dobrý den , pervitin jsem zacla brat pred rokem a asi po pul roce jsem mela 4 mesicni pauzu. A ted uz je ze me jen obcasny uzivatel, zacala jsem brat kvuli stresujicim situacim v rodine. A od te doby kdyz se naskytne problem..treba hadky s pritelem tak to resim touto cestou. Od zacatku pouze snupu asi 2 jsem to kourila pres alobal a beru podle potreby maximalne si jednou za měsíc a to ze si koupim 1/4 gramu. Stav dobrej vsechno , jenze ty dojezdy jsou peklo. Poprvy jsem to pocitila v rijnu minuleho roku,mela jsem utyct z domova a mela sem strach a spatny pocit, zacalo mi divoce busit srdce, citila jsem ho az v krku, ztěžka se mi dýchalo a nakonec me postupne zacalo brnet cele tělo pocinaje usima po krk, cely oblicej, neprijemne tiky v oku a necitila sem pusu, bradu nic nemohla jsem mluvit poradne. Mezitim me zacli brnet prsty na rukou, vystouply mi zily a ruce jsem mela v křeči a nemohla jsem s nima moc hybat. Pak to slo ze spoda od nohou az po podbrisek a bricho. A asi po pul hodine to brneni odeznelo , az na ty ruce. Mezitim jsem si parkrat dala jen tak, bez toho aniz bych se musela necim zabývat. Maximálně mi zacne naskakovat husi kuze po tele a parkrat me probrni ruce. No az do včera kdy jsem si dala to same množství, resila sem hadky a problem s pritelem tykajici se jeho byvale přítelkyně. Uzirala jsem se a stresovala nad tim sama a automaticky mi telo zaclo delat to same jako pri předešlém popisu.. jen mi nestihlo ochrnout cele telo. Po tom co sem se z toho vyzvpovidala a byla v klidu vse odeznelo, jen co mi zůstává je to buseni srdce. Mam znamou co ma ty same problemy, ale az po cca 10 letech uzivani. Me to vsechno stacilo nabehnout za necely rok ..a je mi 17 let. Zajimalo by me proc telo zacne pri stresu pod vlivem drog reagovat takhle kolik si prijdu ze me povezou do nemocnice s infarktem ..

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Terezko.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Pokud máte nějaké problémy, prožíváte v osobním životě nepohodu, může se to pod vlivem drog tímto způsobem projevit. Ale jak uvedeno výše, těžko dělat na základě několika málo informací přes internet nějaké objektivní a především zodpovědné závěry.
Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou. Možná je to i Váš problém, ale to opravdu nelze posoudit takto.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy jsou prožívány tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci. Jelikož tyto a podobné stavy je při dalších konzumacích stále pronásledují a není to nic příjemného.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, doporučuji pervitin neužívat. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka/třezalka) působí sedativně.
Také by nebylo od věci, aby Vás viděl lékař a Váš zdravotní stav posoudil, případně vyloučil nějaké somatické potíže.
To, že kamarádka obdobné potíže zaznamenala až po dlouholeté konzumaci a Vy dříve nejde porovnávat. Každý organismus včetně psychiky je jedinečný a může to být u každého jinak. Vše co se týče drog, je vždy velmi individuální.
Je Vám 17 let, zkuste se na nad tím vším zamyslet. Máte šanci si dát život zase do pořádku, studovat, pracovat, žít ve standartních vztazích. S drogami je toto vše velmi komplikované a mnohé Vám mohou vzít, nejen dobré fyzické a psychické zdraví, ale i vše ostatní. Pokud byste měla zájem o osobní konzultaci, což by bylo rozumné, napište, odkud jste, pokusíme se Vás někam nasměrovat, kde byste vše, co Vás trápí, mohla nezávazně probrat.
Mějte se zatím hezky, držím palce! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK