Extáze deprese
kkllluuhuew
Dobrý den. Byl jsem na měsíc v Holandsku trénovat sport s přáteli a jak už to bývá tak jsem se nevyhl zkušenostmi s drogami. V průběhu jednoho měsíce jsem tam spotřeboval asi 5 tabletek extáze s odstupem cca týden a někdy méně. Všechno bylo v pořádku do doby než jsem přijel do Čech, Poslední tabletku jsem užil před týdnem a měl jsem docela depky,ale říkal jsem si že to bude v pohodě,tak mě kamarádi vytáhli na párty kde jsem užil marihuanu a alkohol (víno) a od doby co jsem se probudil už mě nebaví skoro žádně věci. Podnikám a ztratil jsem zájem o to mít hodně peněz také o to se zlepšovat ve sportu, prostě nic mě nebaví ani není věc po které bych toužil, vždy jsem si říkal jak bych se rád projel v pěkném autě ale nic mi to teď neříká. Je možné že by mi to nějak porušilo mozek a už nebudu nikdy stejný? Nebo je to abstinenční příznak ? Protože to propuklo po 7 nebo 8 dnech kdy jsem si extázi nedal. Nechci to řešit nějakými prášky nebo psychologem, taky jsem pevně odhodlaneý jestli je to abstinenční příznak si další extázi nikdy nevzít. Byl to můj první a poslední pokus s drogama. Napište mi prosím zda je to normální a zda tyto nežádaucí účinky někdy pominou popř kdy. Děkuji moc celé poradně že se zabýváte drogovým poradenstvím.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Předem bych ráda za tým Drogové poradny poděkovala za Vaše díky, zpětná vazba nás vždy mile potěší.
Uvádíte, že jste po nějakou dobu průběžně holdoval extázi, marihuaně a alkoholu. Po vysazení pociťujete deprese. Těžko říct, zda vysazením drog a alka došlo ,,pouze" k propadu a poklesu nálady, tak jako to po vysazení bývá běžné nebo zda jde o něco vážnějšího, co mohla konzumace drog vyvolat. Někdy může (u disponovaných jedinců) i jednorázové užití jakékoliv drogy (a to včetně THC) vyvolat vážné psychické problémy, které je pak potřeba léčit. Těžko přes internet zodpovědně vyhodnotit o co jde právě u Vás. To by mohl pouze specializovaný lékař na základě vyšetření.
Dále nelze opomenout skutečnost, že se vlastně u kupovaných drog nedá nijak zjistit (pouze rozborem v toxikologické laboratoři) co vydávané tablety za Extázi všechno obsahují. Je celkem časté, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA skoro nepotkalo a jejich složení může být všelijaké. Po té pak nelze už vůbec předpokládat, co mohou organismu (potažmo psychice) přivodit za problémy. V případě, že byste si pořídil Extázi s obsahem MDMA, stejně tak není odhadnutelné množství účinných látek a množství dalších příměsí. Z tohoto důvodu nelze moc předem vědět, co a jak se bude po konzumaci odehrávat, co s čím bude reagovat (například při současném užívání nějaké medikace nebo s kombinací dalších drog). Obsahy tablet Extáze se mohou tak velmi různit, že na otázky tohoto typu není možné zodpovědně a jednoznačně odpovědět, pokud není známo jejich zcela přesné složení.
Vyvarujte se všech psychoaktivních látek (včetně alkoholu), doplňte minerály, vitamíny, vyváženě se stravujte, udržujte pitný režim (nealko). Pokuste se vrátit život do zaběhnutých kolejí, tak jak jste byl zvyklí (práce, vztahy, koníčky, záliby...). Pokud by se Vaše pokleslá nálada nezvedala nebo naopak měla ještě klesající tendenci, pak by bylo na místě vyhledat odbornou pomoc.
V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Přeji, ať je Vám brzo lépe! Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK