Pervitin x Kokain
Jakub
Muzete mi popsat zasadni rozdily mezi pervitinem a kokainem? A jeste me zajima pusobi pervitin nejak na svaly? Nebo proc jsou vsichni co berou p. Tak pokriveni?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Čistý pervitin má formu mikrokrystalického bílého prášku (pozor na zabarvení do žluta, hněda, fialova = to může znamenat, že obsahuje zbytek látek používaných při domácí výrobě). Je bez zápachu, hořké chuti.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Působí anorekticky, jeho konzumenti během svého užívání mají mnohonásobně menší přísun potravy, leckdy žádný. Přísun vitamínů, minerálů a plno dalších důležitých látek, které jsou pro organismus nezbytné tak zkrátka postrádá. Postupně je způsobeno, že organismus začne rapidně ubývat na váze a tím také chátrat (proto Vámi uvedené ,,pokřivení"). Objevuje se mnoho zdravotních problémů ve všech směrech, od poškození pleti, poškození nosní přepážky (až její zborcení), problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem. Konzumace drog nemá se zdravým životním stylem nic společného a je to velká zátěž pro organismus, včetně psychiky po všech stránkách.
Kokain, též ve formě bílého prášku (lesklé krystaly). Bez zápachu, nahořklá chuť znecitlivující jazyk či nosní přepážku.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Co mají obě tyto látky společné je, že sice nevyvolávají závislost tělesnou, o to mocnější je ale závislost psychická. Některým experimentátorům se může zdát, že pokud droga nespadá do kategorie fyzicky návykových látek a nehrozí při vysazení dramatický abstinenční syndrom, že je to celkově snadnější, což ale opravdu není. Psychická závislost není o nic jednoduší a rozhodně by se neměla podceňovat. Chutě na další užití se průběžně vrací v různých intenzitách a frekvencích. Mohou být tak silné, že uspokojení chutě se pro dotyčnou konzumující osobu stimulačních látek mohou rychle a snadno stát prioritou.
Užívání stimulantů představuje ohromnou zátěž pro kardiovaskulární systém, stoupá riziko srdečních a mozkových příhod. Dlouhodobé šňupání vede k poškození nosní sliznice, často nevratnému, mohou se objevit i nekrózy (místní odumření) v oblasti nosu, postižení či ztráta čichu, je pravidlem. Při intravenózní aplikaci zvýšené riziko poškození cévního systému a přenos infekčních chorob.
Také bych ráda uvedla, že osoby, které pak za námi přichází, žádají o pomoc a podstupují dlouhodobé léčebné procesy, ve velké většině případů uvádí, že drogu chtěli ,,pouze" vyzkoušet. Málo kdo se předem rozhodne, že chce být na něčem vědomě závislý. Většina osob touží po experimentu, nevšedním zážitku a jsou zcela přesvědčeni, že se jim nemůže stát, že by jim droga nějak více zasáhla do života. Bohužel to je skoro vždy jen otázka času, který může být u různých jedinců různě dlouhý, kdy přijdou potíže a leckdy i nevratné změny. Nejenom, že každý kdo konzumuje drogy, riskuje své zdraví, život, ale také mnohé ztráty od zaměstnání až po rodinu. A jelikož mluvíme o nelegálních drogách, tak i nemalé potíže právní...
Mohu vědět, proč Vás to zajímá? Máte snad chuť nějakou látku vyzkoušet? Pokud ano, doporučuji pročíst veškeré informace a vše řádně zvážit. Pokud budete potřebovat, klidně ještě napište.
S pozdravem MK