Regenerace a stabilizace po pervitinu
Abstinujici Tazatel
Dobrý den , asi bude nejlepší, když vám popíšu celý příběh.Od 13 ti let , kdy jsem se poprve opil ze slivovice takovým způsobem, že mě kamarádi museli táhnout domů se nabořil můj do té doby zásadový život ohledně jakýchkoliv vnějších omamných prostředků.Škola pomalu ustupovala do pozadí , ikdyž na základní škole se ještě prospěch blížil vyznamenání.Do popředí se dostával společenský život s partou a hlavně víkendové pití na chatě a občasné kouření cigaret.V 14ti jsem poprvé zkusil marihuanu a stav z ní mě sice silně psychicky ovlivnoval a z počatku bylo pro mě těžké v něm udržovat kontrolu, bylo to něco nepopsatelného pro člověka, který to nezažil.Nekontrolovatelné záchvaty smíchu až člověk chytal křeče do břicha, koutky úst jako kdyby někdo kouzlem rozšiřoval do euforického úsměvu a netrvalo dlouho a v deváté třídě v druhém pololetí jsme byli s přáteli pravidelně zkouření , jelikož už stejně prospěch šel do pozadí po uzavřeném prospěchu z prvního pololetí deváté třídy.Pokud by někdo čekal, že na střední přijdu k rozumu , bohužel se mýlil.Kouření trávy se pro mě stalo tak stereotypní, že už mi nedělalo problém zkouřený být i ve škole a vystačil jsem si bez učení s podprůměrnými trojkami a čtverkami navíc s velkou mírou zameškaných hodin,které jsem taky trávil zkouřený.I tak to ještě nebylo to nejhorší.Zhruba v období před maturitou to jest rok 2013 jsem začal využívat k rychlému dohánění maturitních témat a různých zanedbávaných prací v předmětech narychlo pervitin a maturitu jsem nakonec udělal , ikdyž odborný předmět až na druhý pokus v září.Ještě ten rok jsem nastoupil na výšku, ale v podstatě jsem ji nevěnoval takovou pozornost jakou jsem měl, brzy jsem tam přestal jezdit a rodičům to řekl až v prosinci a mezitím utrácel peníze na dojíždění za trávu a příležitostně pervitin.Následující rok jsem znovu zkusil vysokou s o něco větší snahou, ale s životním stylem denního hulení a občasného fetování se to opět nedalo skloubit , prostě nezbýval dostatečný zájem ani motivace...tak to šlo od maturity 2013 do začátku roku 2015 - stále jako už od deváté třídy denně hulení a někdy co týden , někdy co 14 dní a někdy co tři týdny úlet s pervitinem.Už spíše z nudy , než z nutnosti něco dohonit , stihnout nebo udělat.Z počátku jsem zjišťoval nabuzený spoustu zajímavých informací na internetu a v knihách , ale zájem postupně upadal a strávený čas měl stále povrchnější účel , nehledě na dopad na mou psychiku a trochu i tělesné zdraví.Od roku 2015 jsem se ohledne pervitinu trochu sklidnil nekdy jsem si nedal cely mesic , ale nekdy treba i jednou za tyden.Vzdycky uz ale jen jednu noc.Dva mesice jsem delal na CnC, pak me propustili, protoze jsem jeden den celkem dezorientovany po jednom vikendu nezapusobil pro sefa dobrym dojmem, potom jsem mel praci az v cervnu, uz jen mesic s pokracujicim dennim hulenim a obcasnym fetovanim.Od srpna jsem si rikal, ze se na fet uplne vykaslu , a zustanu jen u huleni a obcasneho popijeni piv jako kompenzaci.Ale to uz se mi stavalo , ze jsem treba jednou za tyden nemohl celou noc usnout ikdyz jsem zadny stimulant nepozil.Trava nato nepomahala.Od rijna jsem mel opet praci, ale vydrzel jsem jen asi tri tydny a pote po dvou mesicich si vynahradil abstinenci od pervitinu behem tri tydnu tak, ze jsem po dlouhe dobe nespal asi dva dny a treti den jsem se dostal do strasne neprijemneho stavu a kamosi mi museli dat nejake hypnotikum nebo co, aby to preslo.Pak naposled asi 20.listopadu jsem opet tak 3 dny jel a zase jsem na konci myslel, ze asi omdlím, cévku na spánku jsem měl celou červenou a naběhlou.Teď už je normální.Od 24.listopadu až doteď jsem skoncoval jak s pervitinem , tak s hulením a rodiče si myslí, že se tentokrát dostávám z mnohaletého hulení a o pervitinu jsem jim neřekl.Byl jsem i u doktorky a ta zjistila z testu zvyseny pocet cervenych krvinek a vysvetlila to pravdepodobnou dlouhou dehydrataci a nedostatecnym pitnym rezimem.Take testy ukazaly mirny problem s jatry na to mi byl predepsan sillimaryn.Zda se mi ted s odstupem casu , ze uplna abstinence me celkem psychicky i fyzicky stabilizovala, jakoby snad to obcasne brani pervitinu v kombinaci s marihuanou nedovolovalo za celou dobu me psychice se doopravdy zacit sam se sebou vyrovnavat.Ten utek pred sama sebou pomoci nich uz se stal vetsim problemem , nez jakym je zatim abstinence.Akorat mam problem se spankem.Ze zbylych penez z vyplaty a za prispeni rodicu jsem si koupil jeste tryptofan, melatonin ze slovenska, milgamu, pangamin, jod, vitaminy A,D,E , horcik, zinek , vapnik, snazim se jist hodne ovoce a zeleniny a zda se , ze se to pomalu zlepsuje... Jen ten spanek je takovy, ze trva delsi dobu usnout a v polovine noci se budim a pak taky trva delsi dobu usnout.Zkousim pred spanim i trezalkovy, nebo medunkovy caj , ten tryptofan s kozlikem lekarskym v tabletce a posloucham i program psychowalkmanu nekdy na lepsi spanek.To si jdu schvalne lehnout driv, aby mi to neubralo z doby na usinani.Chodim ted pravidelne spavat bud v 7 hodin a posloucham psychowalkman nebo az v 8 a to si dam jen caj, pul hodiny pred tim tryptofan a jeste horcik , a pred samotnym ulehnutim do postele melatonin.Ikdyz to trva , tak vetsinou do hodiny , max do dvou zaberu a budim se tak okolo 3,4 rano a po hodine a neco zpravidla zase zaberu az do 9 hodin.Takze celkove v souctu bych asi mel pripadny spankovy deficit z drivejsich obdobi dohanet.Zajimalo by me tedy na zaver, co byste mi doporucili na tohle obdobi pro obnoveni idealni latkove vymeny v mozku krome abstinence?na to ze si znovu zakourim uz nemam ani pomysleni , ani cigarety uz mesic nekourim a ani nepiju.Uz vubec nemluve o pervitinu.Takze zadna kontraindikace uz by v tomto smeru byt nemela.Dozvedel jsem se , ze uzivani pervitinu na nejakou dobu blokuje neuroprenasece serotoniny, hormony dobre nalady, z ktereho v noci zase telo dela melatonin , ktery souvisi se spankem...V teto souvislosti jsem si rikal, ze by mohl spocivat muj problem se spanim.Zadnym hypnotikum neverim.Jsou pripady lidi, kteri se na nich stali zavislimi a velice slozit obnovuji prirozeny spankovy cyklus.Ja jsem ted v podstate spokojeny.Nabiram sily, zacal jsem zase po dlouhe dobe cvicit , abych se aspon necemu trochu venoval , beru doplnky, jim hodne ovoce a zeleniny a ikdyz prerusovanym spankem, tak spim celkem hodne.A nakonec kazdy den nejak usnu.Ale chtel bych vyresit problem delky usinani a probouzeni.Co jineho byste mi ohledne latkove vymeny mozku doporucili podporit, aby spanek byl kvalitnejsi?Nebo to chce proste cas?Az se neuronova spojeni zregeneruji a odpocinou si nejakou dobu?Da se to jeste necim podporit?Předem děkuji za odpověď..Mám za sebou tedy 7 let intenzivniho koureni travy a asi 3 roky behem nichz jsem pervitin uzival v prumeru tak 2x za mesic... nekdy to vetsinou ty tri roky zpatky i vic a nekdy min, v posledni dobe jsem to spis omezoval.A jak rikam jenom ten posledni ulet byl v listopadu, to jsem si po dvou mesicich dal vic nez obvykle a taky po delsi dobe nez jsem byl zvykly, coz by mohlo vysvetlovat strasne neprijemne stavy na konci tahu.A nyni jsem uz vice nez mesic cisty ode vsech omamnych latek.A jen bych chtel necim podporit spankovy cyklus a vymenu latek v mozku.Budu vdecny za kazdou radu.Dekuji za cas.Snad jsem to s delkou sve zpovedi moc neprehnal.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Potíže se spánkem se mohou při vysazení objevit. Popíjení bylinných časů, doplnění minerálů a vitamínů, to vše co děláte momentálně pro sebe a své zdraví je v pořádku. Vysadil jste koncem listopadu, je to ještě poměrně krátká doba na celkovou regeneraci. Od 13let jste průběžně konzumoval, co se dalo. Teď jste se rozhodnul pro změnu, což je chvályhodné a zaslouží si obdiv. Je třeba být trpělivý a setrvat v rozhodnutí, postupem času se vše (i spánek) opět vrátí s největší pravděpodobností do normálu.
Také se můžete podívat na tento web: http://www.spankovaporadna.cz/o-spanku/spankova-hygiena/
Možná by také nebylo od věci obrátit se na nějaké ambulantní zařízení a více o ovšem co teď prožíváte pohovořit, nebýt v tom sám, rozumět tomu, co se s Vámi děje.  To také hraje určitou roli v celkové úzdravě. Zvažoval jste tuto možnost? Pokud byste potřeboval kontakty, tak se ozvěte, můžeme Vás někam nasměrovat (v tom případě prosím o upřesnění větších měst, která máte v dobré dostupnosti).
Tak se držte!
S pozdravem MK