Prevence drog
nadeje
Dobry den
Je mne 57 let a od 17.do 40 let jsem byl nemocny,zavisly na alkoholu a 1 geambler.Pad na svoje psychicke dno mne zachranil zivot.17 let ziji zivot bez alkoholu a geamblerstvi.Byl jsem take vasnivy kurak cigaret.Take nekourim.
Chci lidem zavislym na drogach,alkoholu,geamblerstvi,lecich vypravet o mem padu na dno a o mem uspechu.Jak jsem zil ,kdyz jsem byl zavisly a jak jsem zil kdyz jsem se prestal opijet a byt geambler.Co mne zavislost vzala a co mne strizlivost dala.Jsem clovek,ktery je jeden z nich,znam jejich pocity.Chci pomoci a nevim jak tyto lidi oslovit.Dekuji za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Děkujeme za Váš příspěvek, jistě bude pro mnohé motivační.
Dále bych Vám chtěla pogratulovat k dlouholeté abstinenci, musel jste projít jistě nelehkou a obohacující cestou. Chápu Vaší potřebu pomáhat.
Pomáhající organizace v této oblasti závislostí zaměstnávají nebo nějakým způsobem spolupracují i s osobami, které svůj problém zdárně vyřešili. Má to, ale své určité podmínky (prokázaná abstinence, vzdělání plus další vzdělávání, osobností předpoklady atd.). Bylo by rozumné obrátit se přímo na nějakou konkrétní organizaci, která je Vám v blízkosti a zeptat se na podmínky přijetí (mohou být u různých organizací různá kritéria a také možnosti). Nebo se přímo spojit se zařízením, kde jste se léčil Vy a zkusit jim nabídnout spolupráci.
Databáze léčebných zařízení k dispozici zde: www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh.
Přeji hodně štěstí a další úspěchy nejen v abstinenci, ale v životě všeobecně.
S pozdravem MK