Doba abstinence pervitin
11012015
Ahoj,
u abstinence nikotinu existují mezníky recidivy. Myslím 3 dny, 3 týdny, 3 měsíce a 3 roky. Existuje doba abstinence pervitinu, po které výrazně klesá šance na recidivu? Jsem si vědom, že závislost jen spí a je navždy součástí, ale znamená třeba rok abstinence být z nejhoršího venku? Tuto informaci nemůžu nikde sehnat. Diky

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
přesně jak píšete a jak říká doc. Kalina či prim. Dr. Popov a další - závislost je chronické recidivující onemocnění. Z tohoto plyne, že bohužel z vlastní závislosti v podstatě venku nejste úplně nikdy. Po celý zbytek života je dobré si dávat pozor na spouštěče apod. a bohužel i po velmi dlouhé době abstinence může jedinec relabovat nebo dokonce recidivovat (proto jste žádný údaj také nenašel). Pokud se jedná např. o neurobiochemické "narovnání" poměrů v mozku, pak to je v řádu let, kdy již v podsatě nelze pozorovat změny navozené užíváním návykových látek - to je však jen biologická část závislosti.
Samozřejmě, že čím delší abstinence tím lépe, nicméně vždy je potřeba mít se na pozoru a "neusnout na vavřínech", stále na sobě pracovat a pěstovat dobré a správné návyky.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec