Co dělat s přítelem který bere drogy a má problém s psychikou?
Anonim
Nevím si rady s přítelem kterého jsem se pokoušela vyhodit z bytu jelikož jeho chování doma je něco jako psychycký teror... Začal často užívat drogy (Mariuhanu a Pervitin) a nyní dělá různé potíže. Myslím že má problém sám ze sebou a potřeboval by se nějak léčit. Pořád něco slibuje ale hodně se změnil. Někdy mu vůbec nerozumím. Má velmi střídavé nálady a dokonce se pokoušel zabít,občas mi tím i vyhrožuje. Bez nás prý nemá smysl žít,tím myslí i naše dítě. Ale já už takto nemůžu dál. On je někdy hodný,pomáhá,nosí pro nás překvapení,jindy křičí,tříská,vyhrožuje a naopak odnáší věci z domu,nebo brečí. Nikdy nevím v jakém rozpoložení bude. Připadám si hrozně omezena,neustále ve stresu a podobně. On má přitom pocity podobné. Chtěla bych aby se odstěhoval,jenže nemá kam jít a na ulici by neměl zůstávat. Je dokonce skoro bez příjmů. Možná bych ho přesvědčila na nějakou komunitu či podobné léčení ale nevím kde tak narychlo něco domluvit. A také bychom spíše chtěli nějakou anonimitu. Pokud někdo víte o nějaké radě atd prosím pomozte mi. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Omlouváme se opožděnou odpověď.
Situace, jak ji popisujete, se jeví jako velmi vážná. Doporučuji spojit se s nějakým pomáhajícím zařízením a vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu, kde byste za prvé dozvěděla užitečné informace a celkové problematice, dále se poradila jak vhodně pokračovat dál, zvážila možnosti léčebných zařízení, zkonzultovala, jak partnera účinně motivovat, aby i on odbornou pomoc vyhledal. Také tím získáte i určitý druh podpory pro sebe, jelikož v jednoduché situaci nejste.
Neuvádíte, kde žijete, takže netuším, zda Vám mnou uvedený kontakt k něčemu bude. Níže kontakt na naši Poradnu pro blízké osoby.
Pokud žijete někde jinde, tak prosím napište znovu, pokusíme se Vás nasměrovat na zařízení ve Vaší lokalitě. Prosím o uvedení větších měst, které máte v dosahu a dobré dostupnosti.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Veškeré poradenské služby poskytujeme bezplatně. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Ohledně anonymity, kterou zmiňujete. Veškerá léčebná zařízení, potažmo pracovníci v nich, jsou vázaní dodržováním etického kodexu a držením mlčenlivosti. Některá léčebná zařízení jsou vedeny jako sociální služba, tudíž nejsou zdravotnickými zařízeními (např. neziskové organizace). Poradenství (o kterém se zmiňuji výše) se dá například v Kontaktních centrech pro uživatele drog využít zcela nezávazně, bezplatně a anonymně. To znamená, že se můžete Vy nebo partner pouze přijít nezávazně poradit, informovat o případných možnostech a pak se svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Návštěvou se nijak nezavazujete. Může být pouze informativní.
Pokud by Vás napadalo ještě se na něco doptat po prostudování informací v přiložených odkazech nebo jste potřebovala kontakt jinde, neváhejte znovu napsat.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK