zavislost?
patrik
Dobry den,
rad bych vas pozadal o radu. Je to asi pul roku co jsem se porve dostal do kontaktu s drogami, jednalo se hlavne o pernik a kokain. Od te doby mam takovy problem - nedokazu poradne chodit ven mezi lidi bez toho aniz bych se necim alespon trochu nesjel. Nefetuju kvuli tomu ze by mi to prinaselo nejakou extra radost, ci ze bych bez toho nevydrzel, proste jen kdyz mam jit nekam ven a byt v kontaktu s lidmi tak si trosku dam a hned se citim lip. Nevim uz co mam delat, kdyz si nedam fet tak se aspon zhulim a obcas do toho taky piju. Ale jak rikam neni to proto ze bych chtel, ale asi nejak nevladam kontakt s lidmi za \"strizliva\". Je mi teprve dvacet a strasne rad bych to zmenil, ale nevim jak...muzete mi prosim zkusit dat nejakou radu jak zase zacit chodit ven uplne normalne a nepotrebovat k tomu vsechmy tyto drogy? Do zadne poradny ani nic podobneho nechci, chci to zkusit sam jen proste nevim jak si pomoci...budu vam velmi vdecny za jakoukoliv radu dekuji P.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Omlouváme se opožděnou odpověď.
Velmi těžko se objektivně a především zodpovědně posuzují podobné záležitosti, především ty somatického nebo psychického rázu. Tam je vždy k objektivnímu posouzení nezbytný osobní kontakt a vyšetření specializovaným lékařem, to Vy ale odmítáte.
Když zůstaneme v obecné rovině - může se stát, že i jednorázové užití a to jakékoliv drogy (včetně THC), může u disponovaných jedinců vyvolat vážné psychické potíže. Dle toho co jste ve svém příspěvku uvedl, se může jednat o sociální fobii (ale jak je uvedeno výše tímto způsobem to nelze objektivně posoudit).
Pokud budete i nadále konzumovat drogy/alkohol a používat je jako ,,pomocníka" k tomu, aby se Vám lépe komunikovalo s lidmi a cítil jste se v okolním světě bezpečněji, nevyřešíte tím bohužel vůbec nic, ba naopak, spíš si tento problém ještě více umocníte.
Základ je přestat konzumovat veškeré drogy, nechat tělo včetně psychiky odpočinout si od všech nepřirozených zásahů drog, dát čas na regeneraci. Postupně se pokoušet Váš strach překonávat. Obávám se, že to bez terapeutické podpory půjde velmi těžko. Nejenom, že budete bojovat se závislostí jako takovou, také budete bojovat se svým strachem a může to být pro Vás těžké a náročné. Nechtěl byste ještě zvážit nechat si se vším pomoci? Měl byste tak rozhodně větší šanci se dát postupně do pořádku a být v životě celkově spokojenější.
Je Vám 20, uvádíte, že berete cca ½ roku, doporučuji vše začít řešit včas, než problémy budou ještě větší...
Popřemýšlejte o tom, když tak ještě napište. Myslím, že nezávaznou konzultací nemůžete nic zkazit. Například Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách anonymní, bezplatné a nezávazné služby. Vstupem se nijak a ničím nezavazujete, můžete se jen přijít informovat a pak se sám a svobodně rozhodnout zda dalších případných služeb využijete či nikoliv.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK