abstinencia
Bezoka
Zdravim, mam 17 rokov,fajcit marihuanu som zacala v 12, pit alkohol zhruba v tom istom veku, v 15 som mala prvy krat pervitin, okrem toho som zacala brat/poskusala huby, tripy, extazu, dmt, dextrometorfan, kodein, benzodiazepiny, zvykla som mixovat vsetko co sa dalo. Momentalne som nieco vyse pol roka cista od pervitinu (brala som ho snupanim rok a pol dost casto a dost vela, par krat ihlou), cista som \"vdaka\" opiatom na predpis,s ktorymi som pred dvoma tyzdnami sekla (tieto opiaty som brala aj intravenozne nieco vyse pol roka kazdy den),ked som bola na tychto opiatoch,nemyslela som na pervitin,ale odkedy som prestala s uzivanim,telesne abstaky ma sice uz presli ale citim sa strasne prazdna, akoby som nic nezvladala,a bojim sa ze sa vratim k perniku,nemate nejake rady,ako preckat toto strasne neprijemne obdobie? som diagnostikovana akos antisoc. a schizoafektivnou poruchou,ale naozaj do svojho tela uz nechcem pchat ziadne tabletky,chcem si pomoct bez nich,mate nejake rady - neviem sa nicim zamestnat,nic mi nejde,neverim si,nemam zmyselani len vstat z postele..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Takto na dálku je velmi obtížné poskytovat nějaké konkrétní rady. Tento internetový prostor nám umožňuje zůstat pouze v obecných rovinách. Vždy je v podobných případech lepší osobní konzultace.
Vzhledem u uvedené diagnóze, si vůbec netroufám odhadnout, zda si můžete dovolit být zcela bez medikace. To je na posouzení specializovaným lékařem, které ho jistě máte, a má Vás v péči. Doporučuji to zkonzultovat s ním a asi bych to udělala co nejdříve. Vzhledem k tomu, že ještě nejste plnoletá, předpokládám, že o Vašich potížích rodiče vědí.
Co se týče drog, bylo by vhodné, abyste se obrátila na zařízení pracující s uživateli drog a tam nejen zkonzultovala Váš aktuální stav, ale dohodla si i pravidelná sezení (skupinová, individuální). Nejde o krátkodobou záležitost, která by se vyřešila jednou intervencí. Léčba závislosti je běh na dlouhou trať, je vhodné být s odbornou pomocí v průběžném kontaktu, mít tak možnost konzultovat nově vzniklé situace, prožitky a vše co je třeba, také tím získávat podporu.
Seznam zařízení naleznete v odkazech níže.
Slovensko http://www.infodrogy.sk (rubrika Pomoc a podpora - po té podrubrika Adresář organizací).
Čechy http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ (rubrika Mapa pomoci).
Přeji, dostatek sil ke všemu co budete potřebovat, tak se držte!
S pozdravem MK