Pervitin a erekce
Eva
Dobrý den, mám přítele který bere pervitin pouze šnupe zhruba 3 roky, v poslendích pár měsících e to šnupání každý den-v průběhu dne. Na pervitinu normálně funguje spí a jí. Problém máme v posteli- po pár minutách ve mně mu změkne. Je to u pervitinu běžné? Myslíte že by to mohlo být z toho? A také by mně zajímalo zda pervitin může ovlivnit nemoce? jako např. angínu atd..? Dostala jsem angínu s přítelem jsem byla na chatě atd... nechytl to ode, kdžy sem se ej zeptala tak mi odpověděl že už 4roky nebyl nemocný, může to být vlivem pervitinu..?

Odpověděl: Amrit Sen
Evo, díky za důvěru, zdravím Vás.
Že důvody nespokojenosti, které jste popsala, s užíváním pervitinu přítele souvisí, je nasnadě. Takto na dálku nedokážu být konkrétnější, internetové poradenství má své limity, nevím o Vás, o příteli, ani o vztahu téměř nic.
Každý člověk je jedinečný a drogy na něj mohou působit různě, evidentní ale je, že naděje na zlepšení, tím spíš, že podle všeho přítel skončit s drogami, nebo užívání omezit neplánuje, ale naopak se vůbec nešetří, je minimální. Spíš můžete počítat s dalšími komplikacemi, a to nejenom v intimním životě.
Ptáte se na nemoci. Ano, stává se, když to zjednoduším, že se uživatel drog "zakonzervuje", a jen tak neonemocní. Jde však o přechodný stav, který sice může trvat poměrně dlouho, ale dříve, nebo později, se situace "otočí". Tím mám na mysli, že soustavná devastace těla i psychiky se nakonec vždy provalí, a závislého uživatele "doběhne". Tedy pokud přítel nepřestane "včas" užívat. Stává se i to, že se následky dlouhodobého uživání projeví až v době, kdy dotyčný užívat přestane a začne je naplno pociťovat.
Posílám odkazy na stránky, články a práce, které se Vašich otázek týkají:
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://drogy.org/index.php/pervitin/pervitin-a-sex
Nepíšete, jak dlouho jste s přítelem, ani jestli existují ještě jiné důvody k nespokojenosti ve vztahu. Nechci Vás strašit, ale existuje riziko, že se stanete spoluzávislou, a to aniž byste sama drogy užívala, jestli se tak už nestalo. Spoluzávislost je stav, nemoc, kdy partner, nebo nejčastěji blízký, který se závislým sdílí společnou domácnost, nevědomky přistoupí a přijme život v závislostních vzorcích chování, ze kterého pak sám nedokáže vystoupit. Přestane žít svůj život a žije život někoho jiného, často trpí víc, než jeho blízký, uživatel návykových látek, s devastujícími dopady na jeho život, vztahy, včetně zdraví. Setrváváním ve vztahu za takových podmínek, někdy s nejlepšími úmysly, nechtěně podporuje partnera v užívání a hlubším propadu do závislosti.
Troufám si odhadnout, že přítel o změně životního stylu neuvažuje. Vám doporučuji, abyste si o všem promluvila s odborníkem a kontaktovala nejbližší službu, která se zabývá drogovou problematikou a pracuje s partnery a blízkými uživatelů návykových látek. Nesejde na tom, jestli půjde o pracovníky kontaktního centra, AT poradny, adiktologické ambulance, nebo podobné bezplatné služby.
Nejlépe je si předem domluvit telefonicky termín schůzky. Při osobním pohovoru, který může proběhnout i anonymně, po podrobnějším seznámení se situací, Vám odborníci navrhnou konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste se cítila lépe. Dozvíte se o možnostech, jak problémy řešit, jak s přítelem komunikovat. Zároveň, jakých chyb se vyvarovat, také jak můžete podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu, případně pracovníky jejího Kontaktního centra.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Adiktologická ambulance (AA) Sananim
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Přeji Vám i příteli hodně štěstí, kdykoli napište,
Amrit Sen.