Drogy a deprese
Monkey
Dobrý den.
Na Silvestra (31.12 - 2.1) jsem užila velké množství MDMA a kokainu. Od té doby trpím depresí a úzkostí. Jednu depresivní epizodu jsem si prožila a překonala před několika lety (nebyla vyvolána drogami). Zajímalo by mne, zda-li se může jednat stále o dopad intoxikace a stavy samy a brzy odezní nebo se mohla vyvolat dlouhodobá deprese a úzkost. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Bez vyšetření specializovaným lékařem, nelze zodpovědně Váš stav posoudit.
Když zůstaneme v obecné rovině - tak u osob, které měli v minulosti (i bez konzumace drog) nějaké potíže psychického rázu, stejně tak u osob, u kterých je v rodinné anamnéze nějaké psychické onemocnění, se dá přepokládat, že konzumace jakékoliv drogy (včetně THC) mohou potíže vrátit, nebo nastartovat, pokud se ještě do té doby neprojevili.
Zda se jedná ve Vašem případě pouze o klasický psychický propad, který se po odeznění účinků drog  standartně objevuje nebo o návrat psychických potíží (které jste měla v minulosti) bohužel tímto způsobem přes internet a bez vyšetření lékařem nepoznáme.
Rozhodně doporučuji už nic nekonzumovat (včetně alkoholu a THC), další užití by mohlo Vaše nepříjemné prožitky prohloubit. Pokud by depresivní a úzkostný stav neodezníval, doporučuji vyhledat odbornou pomoc.
Kdybyste potřebovala kontakt, tak se ozvěte (v tom případě prosíme o upřesnění větších měst, které máte v dosahu).
Přeji, ať Vám je brzy lépe.
S pozdravem MK