jak donutit syna přestat užívat drogy
modrá fialka
Dobrý den. Obracím se na vás s prosbou. Syna před dvěma lety stáhla parta. Přestal ve třetím ročníku SŠ chodit do školy, zanechal studia. V té době jsem zjistila, že bere drogy. Marihuana, postupem času jsem zjistila, že i pervitin.Půl roku na to přišel o řidičák díky řízení pod vlivem. Bral si v té době půjčky, na jejichž splacení neměl peníze, tudíž jsem těch cca 60 tisíc postupně splatila. Na začátku minulého roku to vypadalo, že s tím přestal, že měl vůli to zvládnout....Našel si práci, do které třičtvrtě roku chodil, byl v pohodě. Bohužel, před vánoci 2015 se vrátil z jedné oslavy zfetovaný. Přestal chodit do práce, zjistila jsem, že si opět píchá pervitin. Nepomáhají domluvy. Nevím si s ním rady.Moc prosím o radu, co dál..kam se obrátit o pomoc...Synovi je 21 let..Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Doporučuji obrátit se na kolegy z organizace LAXUS (naše organizace ve Vašem kraji žádné zařízení bohužel nemá). Kontakty vypisuji níže.
Zařízení pracující s uživateli nelegálních drog také poskytují poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Můžete se tedy dojít poradit i bez ohledu na to, zda v tuto chvíli je syn schopen odbornou pomoc využít či nikoliv. Můžete se v osobním kontaktu více a podrobněji poradit jak se synem vhodně komunikovat, jak jej tím třeba lépe motivovat, aby i on se na pomoc obrátil, jaká doma nastavit pravidla, co dělat, když nebudou dodržována, doplnit si informace o celkové problematice, získat tím také určitý druh podpory a to nezávazně, bezplatně.
Nežli se na první konzultaci objednáte, můžete prozatím prostudovat základní informace pro rodiče, viz přiložený odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Ambulantní centrum Pardubice LAXUS
J. Palacha 1552
Pardubice
Tel/fax: 466 26 57 29
Vedoucí centra: kabelova@laxus.cz
Email: ambulance.pardubice@laxus.cz
Provozní doba:
po - čt: 9.00 - 16.00
pá:        9.00 - 14.00
Konzultační hodiny si lze domluvit individuálně dle možností klientů od 8.00 do 18.00 hod.
Služby Ambulantního centra jsou poskytovány i na detašovaném pracovišti ve Svitavách. Pro domluvu termínu návštěvy ve Svitavách prosím využijte email ambulance.svitavy@laxus.cz nebo telefon +420 605 113 254. Provozní doba je: Pá 10:00- 18:00, v ostatní dny po telefonické dohodě.
Ambulantní centrum Svitavy LAXUS
Centrum Fabrika, Wolkerova alej 92/18
Svitavy (mapa)
Tel: 605 113 254
Email: ambulance.svitavy@laxus.cz
Více informací naleznete zde:
http://www.laxus.cz/index.php?page=pardubice
Přeji, dostatek sil a zlepšení celé situace!
S pozdravem MK