Pomoc
Johhana
Dobrý den. Nevím odkud začít. Mam kamaráda, který je hodně moc zavisly na pervitinu. Užíva hodně let troufám si říct, že občas i nitrozilne. Ve stavu dojezdu dela strašný věci, je hodně agresivní a má neustále představu, že ho někdo sleduje a snaží se mu ublížit. Chtěla bych mu nějak pomoct, ale nevím jak. Hodně mi na něm záleží. Je to jinak hodnej kluk. Myslím si, že se i on trápí. Nevím jak ho navést, aby se sel léčit.Řika, že to zvládne sám, ale myslím si, že to nedá. Prosím Vás moc, poradíte mi co podniknout za kroky, aby zkusil léčbu. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Johano.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu kamarádovi pomoci.
Těžko dělat objektivní a především zodpovědné závěry na základě několika málo informací přes net a bez osobního kontaktu s dotyčnou osobou.
Dle toho co uvádíte (strach ze sledování, obava, že mu někdo ublíží...) - pravděpodobně by se mohlo jednat o nástup toxické psychózy (což není u uživatelů pervitinu nic neobvyklého). Pokud by se jednalo opravdu o toxickou psychózu, může být kamarád nebezpečný právě s ohledem na to, že se může cítit sám ohrožen. Doporučuji tedy zvýšenou opatrnost a konzultaci v osobním kontaktu s odborníkem, abyste si za prvé doplnila informace (nejen o psychóze, ale celkově o této oblasti), poradila se jak s kamarádem vhodně komunikovat, jakých chyb se vyvarovat, aby Vaše případná pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná.
Neuvedla jste, odkud jste. Pokud je pro Vás v blízkosti Praha, můžete se obrátit na naši Poradnu pro blízké osoby a tam se o všem co je aktuálně třeba více a podrobněji poradit. Zdali jste odjinud, tak prosím napište znovu a uveďte, jaká větší města máte v dobré dostupnosti, pokusíme se Vás na vhodné zařízení, kde byste mohla nezávazně a bezplatně vše zkonzultovat nasměrovat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Veškeré poradenské služby poskytujeme bezplatně. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
V případě potřeby jiného kontaktu nebo doplňujících dotazů neváhejte znovu napsat.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK