Zmatenost
D.
Zdravím,
mám problém s mým aktuálním stavem. Před dvěma týdny jsem během pár dnů zkonzumoval množství pervitinu, MDMA a extáze. Pervitin jsem měl ještě předchozí víkend, a týden předtím několik papírů LSD a lysohlávky. Jinak drogy konzumuji málo, zhruba jednu čáru MDMA za několik měsíců. Problém je v tom, že jsem doposud (nejsem si jistý od kdy vlastně, jestli to začalo už po houbách, nebo později) zmatený, podivně vnímám, jako bych pouze tak nějak nezúčastněně pozoroval. Nepřiměřeně se lekám. Žádné sluchové halucinace, nebo pocit, že mne někdo sleduje, nemám. Jinak si připadám docela v pořádku, pouze čekám, až se jeden den probudím a podivné vnímání okolí se normalizuje. Zajímalo by mne, kdy a jestli vůbec můžu návrat normálního vnímání očekávat. Předem díky,
D.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dotaz jste zadával včera - jak je Vám dnes?
Tyto a podobné stavy se dají velmi těžko na dálku a bez vyšetření specializovaným lékařem velmi špatně zodpovědně posoudit. Někdy i jednorázové užití jakékoliv drogy (včetně THC) může vyvolat vážné psychické potíže.
Zkombinoval jste několik drog, těžko říci co všechno dalšího vůbec užité drogy obsahovali, tam pak nelze vůbec předpokládat, co s čím bude souviset, reagovat a dál vyvíjet.
Pokud se Váš stav nelepší, případně zhoršuje, doporučuji obrátit se na odbornou pomoc a raději vše co prožíváte zkonzultovat.
Rozhodně již nic dalšího nekonzumujte (včetně THC a alka) - stav by se dalším užití psychoaktivních látek mohl silně umocnit. Dodržujte pitný režim, doplňte vitamíny a minerály, můžete zkusit popíjet bylinné čaje (meduňka, třezalka).
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na některé z našich ambulantních zařízení, info a kontakty v odkazech:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Zdali jste odjinud, zde databáze specializovaných pracovišť: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj, okres, město a druh (v tomto případě buď Kontaktní centrum, AT ambulance nebo Psychiatrická léčba).
Přeji, ať je Vám brzo lépe a příště buďte k sobě ohleduplnější.
S pozdravem MK