Brácha je alkoholik
uwetsi
Dobrý den,
můj třiatřicetiletý bratr je alkoholik. Má za sebou zdlouhavy a zvláštní příběh, který ve své podstatě není ani tak tragický jako jeho nynější stav. Má ale za sebou rozvod, už je to asi devět let a brácha se z toho pravdpodobně stále nedostal. Má také dvě děti, o které se nějak ale ne a ne starat. Má teď novou přítelkyni která je skvělá a kterou celá rodina má moc ráda, má dvě sestry, které ho mají rády, jen on přestává mít rád nás a také má dva velmi milující a obětavé rodiče, má práci a žije si nad průměrné poměry. Ale sám si stále vymýšlí problémy aby mohl pít. Dostává se to do fáze, kdy se mu docela podstatně mění osobnost a my nevíme co s tím. Moji rodiče jsou už velmi unavení a na konci se svými silami. Já jsem se rozhodla a dala si za cíl, že ho z toho dostanu. Zkoušeli jsme už s ním mluvit různými způsoby, zkusili jsme se s ním i nebavit, podstrkovali jsme mu různě ohavné dokumenty o alkoholismu, poslení nápad, který mám je psycholog. Nevím zda je to dobrý nápad ale chci to zkusit. Co je ale velký problém, jak ho tam dostat. A to je i můj dotaz. Nemohu ho nutit ale nemůžeme už čekat jestli si uvědomí, že má problém a začne spolupracovat, chybí málo a vyhodí ho z práce a to bude opravdu začátek konce. Může mi PROSÍM někdo poradit jak ho k tomu psychologovi dostat nebo jakou metodou mu ukázat, že je opravdu nemocný?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tento internetový kontakt, má pouze své omezené možnosti, těžko dávat nějaké konkrétní rady podle několika málo informací, bohužel, tady lze zůstat pouze v obecných rovinách. Každý příběh je jiný, na každého také funguje zcela něco úplně jiného, universální odpověď aplikovatelnou a účinnou na všechny bohužel nemáme, i kdybychom ji rádi měli.
Nejlepší způsob vidím osobní kontakt v nějakém specializovaném zařízení pracující s osobami závislými na alkoholu a individuální konzultace. Ta poskytuje mnohem více prostoru probrat vše co je třeba, mít možnost doptat se na další důležité informace, stejně tak si můžete doplnit informace Vy o celkové problematice, zkonzultovat jak vhodně s bratrem komunikovat a tím jej třeba i lépe motivovat, aby i on své problémy nahlížel a byl ochotný je vůbec řešit. Veškerá zařízení pracující se závislými zároveň poskytují i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Nebojte se ne některé obrátit.
Zde v databázi naleznete kontakty na specializované zařízení v celé ČR: www.drogy-info.cz - rubrice Mapa pomoci zadat okres, kraj, město a druh (myšleno druh služby - v tomto případě AT ambulance nebo Psychiatrická léčba).
Nebo můžete napsat znovu, uvést o jakou lokalitu by tu šlo a kontakt Vám můžeme vyhledat.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu bratrovi pomoc.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby se zase ozvěte.
S pozdravem MK